Nyheter

Flygbussarna förenklar för företagskunden med digitalt kvitto

Glöm skrynkliga papperskvitton i jackfickan som ska häftas på papper, attesteras och skickas till ekonomiavdelningen. Tack vare samarbetet med Kwick kan Flygbussarna nu ge sina företagskunder en smidigare hantering av resekvitton.

Genom ett samarbete med den digitala kvittotjänsten Kwick kan Flygbussarna erbjuda sina företagskunder ett digitalt kvitto som hamnar direkt i företagets bokföringssystem. Det innebär minimalt med administration för den enskilda medarbetaren och för företaget i stort.

– Vi är glada över att kunna erbjuda våra företagskunder en smidig hantering av resekvitton. Våra företagskunder är viktiga för oss och det här förbättrar kundupplevelsen för dem, säger Johanna Gerdin Bueno, verksamhetsutvecklare på Merresor.

– Elektronisk betalning via kontokort och mobiltelefon är vanliga i dag medan kvittohanteringen har släpat efter. Ett företags kostnad för att hantera ett kvitto är i många fall mer kostsam än själva köpet. Det vill vi ändra på genom att digitalisera kvittohanteringen, förklarar Jonas Olsson, partner manager på Kwick.

För att kunna dra nytta av Kwicks lösning krävs att företaget är anslutet till Kwick.
Läs mer på https://kwick.io

Om Kwick
Kwick är en digital kvittotjänst som kopplar samman Kwick-anslutna företag för att bidra till en smidigare hantering av kvitton. Små och stora företag får en effektivare och billigare hantering av sin redovisning och för Flygbussarna innebär tjänsten en bättre service för kunderna. Kwicks digitala kvitton är godkända som räkenskapsinformation av Skatteverket och Bokföringsnämnden. Kwick är en växande tjänst och i dag hanterar Kwick mer än 100 miljoner kvitton varje år.