Nyheter

Salesforce utökar produktsortimentet med Consumer Products Cloud och Manufacturing Cloud

Salesforce lanserar idag två nya produkter – Cloud Consumer Products och Manufacturing Cloud, som kommer att ge betydande stöd för dessa två affärsområden samt ta itu med några av de utmaningar som marknaden står inför.

– Consumer Goods Cloud erbjuder fältsäljare verktygen de behöver för att bli mer framgångsrika samtidigt som de hjälper kunderna med både affärsmöjligheter och bättre relationer till sina detaljhandelspartners, säger John Strain, GM & SVP inom detaljhandel och konsumentvaror på Salesforce.

Consumer Goods Cloud erbjuder bland annat bättre hantering av mötesplanering och schemaläggning av möten med hjälp av Einstein AI för att optimera produktplacering samt att samla order och data från kunden i butiken. I nuläget står 46% av konsumtionsvarorna för omsättningen inom detaljhandeln hos butiken. Det handlar om att rätt produkt är på rätt hylla vid rätt tidpunkt, vilket är en lösning på de existerande utmaningarna.

Bägge dessa nya Salesforce-lösningarna stödjer behovet av en kvick och effektiv inblick i de snabbt föränderliga kundförväntningarna som är avgörande vid försäljning och tillväxt. Detta sker bland annat genom att föra försäljning och verksamhet närmare varandra och bryta ner de silos som ofta förekommer.

– Molnlösningar sammanlänkar försäljnings- och driftsteam samtidigt som de säkerställer mer förutsägbara och öppna operationer, vilket gör att man kan bygga djupare och mer tillförlitliga relationer med sina kunder, säger Cindy Bolt, SVP & GM, Salesforce Manufacturing.

Manufacturing Cloud erbjuder bland annat bättre möjligheter att inkludera säljavtal och hantera prognoser.

Enligt en analys av Gartner tror 56% av VD:arna att digitala förbättringar har lett till ökade intäkter. Dock långt ifrån alla har gått över till ”molnet” och ny tillgänglig teknik, utan flera företag både inom konsumentsidan och tillverkningsindustrin fortsätter att använda en mer gammaldags strategi. Men nu finns det hopp om att de också kan fokusera på effektivitet och tillväxt genom smart teknik framöver.