Fordonstillverkarna OMODA & JAECOO, som ägs av den kinesiska biltillverkaren Chery Group, har tillkännagivit ett strategiskt partnerskap med Nextlane-koncernen. Partnerskapet kommer inledningsvis att handla om OMODA & JAECOO:s etablering på den spanska fordonsmarknaden.
Nextlane inleder samarbetet genom att implementera sin avancerade CRM-teknik hos varumärket och deras återförsäljarnätverk i Spanien – detta under projektnamnet OJ–Cars. Utanför ramen för projektet, för Nextlane just nu även diskussioner med OMODA & JAECOO för att stödja deras kommande expansion till andra viktiga europeiska marknader, däribland Sverige.
Bättre förutsägbarhet och högre kundnöjdhet
Lösningen OJ-Cars ger OMODA & JAECOO:s återförsäljare möjlighet att effektivt spåra leads, engagera sina kunder och optimera sina resultat samtidigt som de får en sömlös och användarvänlig upplevelse. Lösningens avancerade analyser gör det möjligt för återförsäljarna att bättre prognostisera sin verksamhet, förbättra sin kundkonvertering och enklare behålla sina kunder
– Vi är mycket glada över att introducera OJ-Cars i vårt spanska återförsäljarnätverk, eftersom det ger oss bättre prognoser när vi fortsätter att öka vår marknadsandel i Spanien. Det ger oss även större kontroll över verksamheten och, viktigast av allt, ytterligare förbättrad kundnöjdhet, säger Francesco Colonnese, försäljningschef för OMODA & JAECOO i Spanien.
Trots den kritiska spanska marknaden har OMODA & JAECOO redan sålt 4 000 bilar i landet sedan sin lansering i februari. En viktig grund för företagets framtida tillväxt i Europa.
– Nu när vi fortsätter att expandera på flera viktiga marknader över hela Europa, är det avgörande att ha partners som kan stödja våra ambitiösa mål. Nextlane är helt klart en av dem, säger Darren Tu, landschef för OMODA & JAECOO i Spanien.
Nextlane – en flexibel partner
Implementeringen av Nextlanes CRM-lösning för fordonsbranschen kommer att optimera OMODA & JAECOO:s återförsäljarnätverk i Europa och stödja varumärkets mål att leverera exceptionell kundservice och innovation.
– Vi på Nextlane är stolta över att samarbeta med OMODA & JAECOO. Vår CRM-lösning är utformad för att möta OEM-företagens unika behov och erbjuder en flexibel funktionalitet anpassad för fordonsbranschen. Lösningen ger användbara insikter, ökar effektiviteten och hjälper företag att stärka kundrelationer och driva tillväxt, säger Helene Lanssens, produktchef på Nextlane-koncernen.
– På Nextlane är vårt löfte att vara den bästa partnern för våra kunder, och detta samarbete är ett bevis på det löftet. Partnerskapet understryker inte bara vår starka position hos OEM-tillverkarna utan visar också vår flexibilitet när det gäller att lansera nya varumärken på marknaden, säger Khalil Haddad, vice VD för OEM på Nextlane-koncernen.
Den ledande spanska återförsäljaren Gamboa var en av de första som implementerade OJ-Cars och feedbacken har varit överväldigande positiv.
– Nextlanes CRM-lösning optimerar våra försäljningsprocesser, sparar tid och eliminerar dubbelarbete. Våra leads vårdas nu på ett effektivt sätt och vi har en lösning som hjälper oss att betjäna våra kunder bättre. Vi ser fram emot ännu fler positiva resultat, säger Jesús Sanchez, försäljningschef på Gamboa.
Fortsatt expansion i Europa
I takt med OMODA & JAECOO:s europeiska expansion ser Nextlanes till att lösningen OJ-Cars fortsätter att prestera. Diskussioner pågår just nu om ytterligare partnerskap, och om att utvidga samarbetet till nya områden. Tillsammans siktar OMODA & JAECOO och Nextlane på att sätta en ny standard för kundupplevelse och operativ effektivitet i hela Europa.