TTjekvik och CitNOW utökar sin integration för att erbjuda en mer sömlös och sammankopplad eftermarknadsupplevelse. Förbättrad synlighet, snabbare beslutsfattande och effektiviserar kundkommunikationen. Tjekvik och CitNOW delar data för att ge vyer som minimerar plattformsbyten genom att dela videostatus och mötesförlopp mellan båda plattformarna.
Tjekvik, den ledande leverantören av digital självbetjäningsteknik för eftermarknadsförsäljning inom fordonsindustrin, och CitNOW, en del av CitNOW Group, marknadsledande inom video- och digitala kommunikationslösningar för bilhandlare, har utökat sitt partnerskap med nya, djupare integrationer som förbättrar effektivitet, kommunikation och kundnöjdhet genom hela serviceprocessen.
Genom att integrera sina teknologier hjälper Tjekvik och CitNOW återförsäljare att effektivisera verksamheten, förbättra servicerådgivares effektivitet och leverera en mer konsekvent och sammankopplad kundupplevelse. Det förbättrade samarbetet förenklar kommunikationen, snabbar upp godkännanden av verkstäder och säkerställer att kunderna får snabba uppdateringar via sina föredragna kanaler, vilket resulterar i smidigare överlämningar, snabbare beslutsfattande och ökad kundnöjdhet.
– Denna stärkta integration handlar om att eliminera friktion för både återförsäljarnas team och deras kunder, säger Christian Mark, VD för Tjekvik. Tillsammans med CitNOW hjälper vi återförsäljare att leverera en smartare, mer transparent och mer tillfredsställande eftermarknadsupplevelse.
– I takt med att serviceavdelningarna fortsätter att digitaliseras är en sömlös integration mellan viktiga system avgörande, tillade Carol Fairchild, operativ chef på CitNOW Group. Detta partnerskap är ett starkt steg framåt för att säkerställa att serviceteamen har de verktyg och den insyn de behöver, utan att offra kundupplevelse eller användarvänlighet.
Servicerådgivare drar nu nytta av statusen för varje CitNOW Workshop-video och eVHC-godkännande i Tjekviks intuitiva kanban-liknande instrumentpanel, vilket ger dem den insyn de behöver för att agera snabbt och kommunicera tydligt. En direktlänk till CitNOW-instrumentpanelen möjliggör snabb åtkomst när djupare detaljer behövs, utan att behöva växla mellan system.
Med CitNOW Conversations kan alla Tjekvik-meddelanden, såsom incheckning, incheckningsbekräftelse, utcheckningsklarhet och utcheckningsbekräftelse, nu skickas via kundernas föredragna kanaler, inklusive OEM-appchatt, WhatsApp, SMS eller e-post. Detta säkerställer konsekvent och transparent kommunikation i varje steg av kundresan.
Ytterligare utvecklingar planeras för att förbättra användarupplevelsen på båda plattformarna.