Nyheter

Nu avslöjar Goodyear en strategisk utveckling av sin portfölj i EMEA-regionen

Där positioneras Cooper Tires som Goodyears enda varumärke i mellansegmentet. Detta innebär att företaget utvecklar sitt erbjudande på marknaden samtidigt som Coopers beständiga arv fortsätter.

Cooper Tires grundades 1914 och har i över ett sekel byggt upp förtroende hos förare världen över. Känt för att producera pålitliga däck, från robusta terrängprodukter till vardaglig vägprestanda, har Cooper konsekvent klarat av de tuffaste körförhållandena. Denna meritlista ligger till grund för att Cooper Tires nu ska ta på sig en mer framträdande roll i Goodyears strategi i EMEA (=Europa, Mellanöstern, Afrika).

– Cooper Tires har länge varit känt för sin styrka inom 4×4- och terrängkörningssegmenten i EMEA och vi är glada över att bygga vidare på den grunden. Vi förstärker den framgången genom att erbjuda Cooper-kunder ett distinkt värdeerbjudande i EMEA, som kombinerar arv, beständighet och ett förnyat fokus på marknadsspecifika behov, säger Jan-Piet van Kesteren, Managing Director EMEA & Chief Sales Officer EMEA Consumer på Goodyear.

Denna utveckling kommer när Goodyear fortsätter att förfina sin portfölj för långsiktig tillväxt och säkerställer att varje förare kan hitta rätt produkt för att möta sina behov. Oavsett om det gäller premium, värde eller budget. Coopers utökade roll visar på Goodyears vilja att varje varumärke i portföljen ska använda sina styrkor leverera hög prestanda utan kompromisser.

– Vår portfölj är byggd på bevisad prestanda. Med Goodyears närvaro inom premiumsegmentet och Cooper Tires som fortsätter att visa konsekvent kvalitet och beständighet, är vi säkra på vår förmåga att leverera rätt produkter, vid rätt tidpunkt, till rätt marknader över hela regionen, avslutar Jan-Piet van Kesteren.

Goodyear fortsätter att arbeta nära sitt nätverk av distributörer och återförsäljare för att maximera tillväxt och leverera prestationsdrivna lösningar. På så sätt fortsätter företagets fokus på innovation kundförtroende och att bygga vidare på arvet från sina mest pålitliga varumärken i portföljen.