Nyheter

SAS förnyar mångårigt avtal med Amadeus

Scandinavian Airlines (SAS) är en av Amadeus första flygbolagskunder. Efter drygt trettio år av partnerskap meddelar företagen nu att det mångåriga avtalet förnyas. Avtalet innefattar bland annat ett distributionsavtal, som garanterar att SAS resebyråpartners har fortsatt tillgång till flygbolagets fulla utbud av biljettyper och priser genom Amadeus.

– Vi är glada över att fortsätta vårt framgångsrika samarbete med Amadeus. Våra resebyråpartners, både inom affärsresor och privatresor, fortsätter att spela en nyckelroll i vår strategi, som bygger på att erbjuda våra kunder valfrihet vad gäller kanaler, säger Kati Andersson, VP Digital Sales & Distribution på SAS.

Förutom satsningen på resebyråsektorn innebär avtalet även att SAS förnyar samtliga Altéa-lösningar, inklusive lösningar för inventory, reservation, biljettering och kontrollsystem för avgångar. Amadeus teknik stöttar SAS strategiska affärsprioriteringar genom att optimera flera affärsområden, såsom resenärstjänster, intäktshantering och betalning.

– Avtalet är ett kvitto på den starka relation som vi har byggt med SAS de senaste trettio åren. På Amadeus arbetar vi kontinuerligt med innovation för att möta våra kunders behov. Vi är fortsatt engagerade i arbetet att hjälpa SAS förbättra sin operationella effektivitet och affärsstrategi, både idag och i framtiden, säger Manuel Midon, Managing Director Northern and Western Europe, Airlines, på Amadeus.