Nyheter

Air France-KLM stärker upp i Skandinavien

Skandinavien är en fortsatt viktig marknad för Air France-KLM och koncernen utökar sitt skandinaviska vintererbjudande till Amsterdam (Schiphol) och Paris (Charles de Gaulle). Antalet veckoavgångar ökar med 2% till 502 och antalet flygstolar med 5% jämfört med 2017.

Air France-KLM förbättrar sitt erbjudande på den skandinaviska marknaden och inför vintern kommer koncernen att erbjuda flygresenärer i regionen fler veckoavgångar (2%) och fler flygstolar (5%) jämfört med motsvarande period förra året.

– Vi fortsätter att ha god tillväxt i Skandinavien och jag tror vårt attraktiva linjenätverk och flexibla utbud har stor del i det. I synnerhet för våra affärsresenärer. Framtiden ser ljus ut och jag är trygg i vår utökade kapacitet i Skandinavien, säger Paul Terstegge, General Manager Air France-KLM norra Europa.

Tittar vi till flygbolagen var för sig, är det två marknader som sticker ut. För KLM sker den procentuellt största ökningen av veckoavgångar i Sverige. Där ökar antalet med 4%, något rutten Växjö-Amsterdam varit starkt bidragande till.

För Air France sker den största ökningen av veckoavgångar i Norge, där antalet ökar med hela 41%. Även antalet flygstolar ökar kraftigt. 36% fler flygstolar tack vare större flygplansmodeller. Avgångsökningen bottnar i att flygbolaget tidigare i år började trafikera rutten Bergen-Paris.