Shippeo, är leverantör av visuell realtidsinformation för varuleveranser. Nu öppnar Shippeo ett nytt kontor i Stockholm – en strategisk satsning för att fortsätta stärka närvaron i Norden.
– Det nya svenska kontoret är strategiskt för Shippeo. Gods- och logistikmarknaden i Norden är fragmenterad med många olika globala varumärken som drar nytta av sin centrala position. Det gör att behovet av Predictive Transportation Visibility ökar – och Norden är en viktig region för Shippeo, säger Lucien Besse, COO och medgrundare av Shippeo.
Sedan företaget grundades år 2014 har Shippeo snabbt blivit det ledande företaget inom supply chain-visibilitet. Genom företagets plattform kan kunderna följa sina leveranser i realtid tack vare avancerade digitaliseringsverktyg och se den förväntade leveranstiden med hjälp av ETA-teknik som baseras på exakt dataanalys och högteknologisk programvara för realtidsanalys.
Samtidigt har svenske Jonatan Rajala utsetts till Strategic Account Executive för Shippeos verksamhet i Nordeuropa. Han har tio års erfarenhet av försäljning och ledning på de nordiska marknaderna och kommer att fokusera på att ytterligare stärka företagets kundbas och knyta partnerskap i alla nordiska länder. Shippeos nya kontor ligger på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm.
Namn: Jonatan Rajala
Titel: Strategic Account Executive på Shippeo.
Jonatan Rajala är 36 år och kommer närmst från Reactivation Group där han var medgrundare och COO. Han har tidigare haft roller som försäljningschef och affärs- och utvecklingsansvarig för diverse nordiska IT-bolag.