Nyheter

Felet med Skånetrafikens biljettsystem snart avhjälpt

Skånetrafiken har under måndagsmorgonen haft problem med såväl sin app som med sina biljettautomater. Problemet beräknas vara helt avhjälp strax efter 10:00.

– Vi har under morgonen fokuserat på att se till att våra kunder kommer fram dit de ska, säger Camilla Bunke, försäljningschef på Skånetrafiken.

Under måndagsmorgon har Skånetrafiken haft tekniska problem med såväl sin app som med sina biljettautomater. Det gick under några timmar inte att köpa eller att aktivera biljett i vare sig app eller automat.

De flesta problemen var avhjälpta kring 09:30. Efter 10:00 beräknas det mesta fungera igen.

– Problem kvarstår med några av de nya biljettautomaterna, men det går bra att köpa biljett i de gamla biljettautomaterna, säger Camilla Bunke och tillägger att Skånetrafiken arbetar intensivt med att lösa även detta.

Redan i morse började Skånetrafiken omgående att felsöka problemet och informerade direkt personalen ombord på tåg och bussar för att be dem agera flexibelt.

– Vi har lagt all kraft på att se till att våra resenärer kommit fram till skola och arbete under morgonen. Allt för att de inte skulle drabbas av att tekniken inte fungerade som den skulle, säger Camilla Bunke.

Felet upptäcktes kring 06:30 på måndagsmorgonen och beräknas vara helt avhjälpt strax efter 10:00.

– Vi beklagar givetvis de problem detta orsakar Skånes resenärer idag, avslutar Camilla Bunke.

Bild: Skånetrafiken