Nyheter

Global ledare inom testplattformar i Sverige-satsning

Tricentis, leverantör av en ledande plattform för kontinuerlig testning, gör nu en riktad insats mot den svenska marknaden. Initiativet omfattar en etablering av ett svenskt kontor, som kommer att backas upp av en global organisation, liksom ett nära samarbete med partners och kunder i regionen.

Baserat på en framgångsrik tillväxt på andra EMEA-marknader har Wien-baserade Tricentis ambitiösa tillväxtplaner för den svenska marknaden. Färska utmärkelser och omnämnanden från ledande analytiker som Gartner, Deloitte, IDC och Forrester vittnar om att Tricentis är mycket väl positionerade för att kunna möta marknadens efterfrågan.

– Ett bevisat track-record på att skapa 90 procents testautomation är en bra grund för att kunna nå vårt mål om att bli marknadsledande i Sverige inom tre år. Tricentis har skapat en programvara för kontinuerlig testning för DevOps, och genom agil testautomation och en avancerad automatisering med stöd av mer än 150 teknologier, inklusive programvara som SAP, Salesforce, Oracle och SNOW, ger vi nu automatiserad insikt i affärsriskerna för kundernas programvaru-releaser. Det är viktigt, inte minst med tanke på att företag tillbringar nästan 50 procent av tiden för varje release med att testa. Vi omvandlar testandet från att vara ett hinder till att istället bli en katalysator för innovation, säger Jesper Thureson från Tricentis.

Tricentis är branschledande inom segmentet som kallas för Continuous Testing Platforms,vilket omfattar kontinuerlig testplattformar för testhantering och storskalig testautomation. När företaget nu tar sina tjänster och lösningar till Sverige så kommer också Tricentis partnerekosystem att vara en avgörande del av framgången. Nuvarande partners inkluderar företag som AddQ, Lemontree, CAG, QCentris, Corechange, Wipro, Accenture, Cognizant, Sogeti, Society och Sll.

– Liksom för de flesta mjukvaruföretag, är våra kanalpartners oerhört viktiga. Vi är väldigt tacksamma för att vi redan har fantastiska partnerskap, och vi kommer att fortsätta utvidga denna kanal noggrant så att vi kan erbjuda våra lokala kunder tillgång till thought leadership i regionen. Det vi kallar för Tricentis Disruptive Continuous Automated Testing Platform gör det möjligt för företag att leverera automatisering med snabba förändringar och en tiofaldig prestandaförbättring när det gäller allt från tid till kostnad och riskhantering, vilket blir en attraktiv tjänst för våra partners att kunna erbjuda, säger Jesper Thureson.

Tricentis erbjudande bygger på det faktum att mjukvarutester fortfarande till största del görs med äldre verktyg och med föråldrade processer, som inte tillräckligt möter behoven för den snabba digitala transformation som just nu pågår i nästan alla branscher. Tricentis löser denna utmaning genom att ge kunderna möjligheten att nå automatiseringsnivåer på mer än 90 procent. Tricentis har idag över 1600 företagskunder över hela världen.

Bilden:
Jesper Thureson från Tricentis