Nyheter

Fraktjänsten Instabox slår nya rekord: 450 smarta paketskåp och 5 logistikterminaler i Sverige

Under kort tid har Instabox knutit 15 nya nätbutiker till sin frakttjänst i Sverige, samtidigt som företaget investerar i 450 nya smarta paketskåp och 5 nya logistikterminaler i Sverige.

Många av det största nätbutikerna erbjuder redan Instabox som ett leveransalternativ men nu tillkommer också Apoteket, Bubbleroom, Indiska, Adlibris, Webhallen, Varnergruppen (Carlings, Volt, Cubus, Dressmann, BikBok), Revolution Race och många fler.

– Vi är väldigt glada över att inleda så många nya samarbeten med välkända handlare på så kort tid. Det är ytterligare ett bevis på att våra tjänster med snabba leveranser till våra smarta skåp är efterfrågat av både handlare och konsumente”, säger David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Instabox.

– Att erbjuda smidiga leveransalternativ blir en allt viktigare del i kundresan och vi är glada att nu kunna erbjuda våra kunder leveranser från Instabox. Dessutom är det viktigt för både oss och våra kunder att man kan välja fossilfria leveranser och därigenom minska klimatpåverkan, något som Instabox också hjälper oss med, säger Carola Edsman, Chief Content Strategy på Apoteket.

Rekord i antal användare

Instabox växer kraftigt månad till månad där den största tillväxtfaktorn är organisk tillväxt när allt fler konsumenter väljer frakttjänsten. Förutom att fler väljer Instabox i kassan, excellerar tillväxttakten kraftigt i takt med att Instabox kopplar på nya näthandlare och ställer ut fler skåp.

– Vår satsning på fler terminaler och skåp hjälper oss när vi nu slår nya rekord i antal användare varje månad. Under september månad har hela 400 000 svenskar använt Instabox som leveranslaternativ, varav cirka 100 000 är nya användare. Det är riktigt kul att kunderna som väljer Instabox är så nöjda med upplevelsen att de återkommer gång på gång, avslutar David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Instabox.