Nyheter

Silja Line prisas för sin hantering av Covid-19

Det är otroligt glädjande att vi uppmärksammas för vårt arbete med att minska risken för smittspridning av Covid-19 ombord på våra fartyg. Trygga resor för våra gäster och en trygg arbetsmiljö för vår personal är vår högsta prioritet, och nu får vi ett kvitto på att alla de åtgärder vi vidtagit för att säkerställa detta har nått ut även till den bredare allmänheten, säger Marcus Risberg, vd på Tallink Silja.,

Evimetrix Swedish Brand Award, Sveriges största varumärkesmätning som mäter hur allmänheten ser på totalt 400 varumärken i 30 kategorier, har nu presenterat årets undersökning. Av varumärken inom resebranschen kammar Silja Line hem förstaplatsen för hantering av Covid-19.

– Coronapandemin har drabbat resebranschen extremt hårt, och kundernas förtroende för och tillit till att företag kan leverera smittsäkra resor kommer därför utan tvekan att vara det viktigaste under en lång tid framöver. Det är tjugofem starka varumärken som mätts utifrån denna parameter i undersökningen, så vi är såklart väldigt stolta över att Silja Line har högst förtroende bland konsumenterna gällande hantering av Covid-19, säger Marcus Risberg.

Varumärkesstyrkan som utgör grunden för utmärkelsen Swedish Brand Award bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Genom att väga de här två måtten mot varandra blir det möjligt att jämföra olika varumärken oberoende av storlek och det ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till både hur omtyckt och hur välkänt ett varumärke är.

De konkurrensparametrar som mätts för resebranschen är personalens bemötande, hanteringen av covid-19, samt bekväma och prisvärda resor.

Totalt har 1 204 konsumenter som uttalat sig om varumärkena i kategorin resor.