Nyheter

KONE stärker sitt partnerskap med Orange Business Services

KONE har stärkt sitt partnerskap med Orange Business Services genom att flytta sin globala kontaktcenterlösning till molnet. Detta är en del av KONEs strategi för att leverera en högkvalitativ användarupplevelse för slutanvändare över hela världen.

Genom att flytta infrastrukturen för kontaktcentret till molnet kommer KONE kunna dra nytta av skalbarhet, flexibla omnikanal-funktioner, intelligent styrning av samtal och inbyggd säkerhet. Kontaktcentret kan hantera e-post, röstmeddelanden och larm från olika platser runt om i världen och är en integrerad del av KONEs plattform för fjärrövervakning.

– Orange Business Services spelar en viktig roll för att hjälpa oss med vår digitala transformation genom att migrera vår kontaktcenterlösning till molnet. Detta kommer att förbättra vår kundupplevelse ytterligare och bana väg för mer innovation i vår kundsupporttjänst, säger Antti Koskelin, Chief Information Officer, KONE.

Som en del av avtalet har Orange etablerat fem kontaktcenter-hubbar globalt för att förenkla och optimera verksamheten genom att flytta från en platsbaserad infrastruktur till molnet. Lösningen omfattar över 35 kontaktcenter på alla kontinenter.

– Vi är hedrade över att få KONEs fortsatta förtroende för att förbättra och förnya deras affärskritiska kundsupportfunktion. Vår molnkompetens och globala erfarenhet kommer att ge KONE en optimerad och flexibel lösning som erbjuder förbättrad skalbarhet, kostnadsbesparingar och potential för innovation, säger Fabrice de Windt, Senior Vice President, Europe, Orange Business Services.