Nyheter

HCL Technologies utser Jill Kouri till Global Chief Marketing Officer

HCL Technologies har valt Jill Kouri till ny global marknadsdirektör. Jill Kouri kommer även att ta plats i bolagets ledningsgrupp. Jill är en ledande marknadsförare med närmare 30 års erfarenhet av B2B-tjänster från olika företag och från byråsidan.

Hon kommer att leda HCLs globala marknadsföringsprogram vilket ska stödja HCLs  fokus på att hjälpa företag att transformera sina verksamheter.

– HCL fortsätter att driva sitt strategiska arbete med att vara den digitala partnern för globala företag och att stärka sina branschledande ESG-investeringar, och det är därför nödvändigt att stärka vår marknadsföring, säger C Vijayakumar, CEO och Managing Director på HCL Technologies. Jill tillför en gedigen erfarenhet inom ledning och globalt varumärkesbyggande för att generera ökad efterfrågan och försäljning, och vi är glada att välkomna henne till oss.

Jill Kouri kommer från en roll som Chief Marketing Officer, Americas på JLL, där hon arbetade i sju år. Innan dess tillbringade hon 14 år i olika ledande marknadsroller på Accenture.

– Jag var bekant med HCL Technologies sedan tidigare och känner en stor respekt för bolagets rika historia, kultur och fokus på innovation och entreprenörskap,” säger Jill Kouri. ”HCL står nu vid en kritisk punkt på sin tillväxtresa efter att ha uppnått en intäkt på 10 miljarder dollar, och jag är glad att jag får vara med och leda arbetet vidare för att skapa ökad varumärkeskännedom och samtidigt driva en mycket stark tillväxtagenda.

Jill är en stark förespråkare för värderingsdrivna initiativ och mångfaldssatsningar. Hon är styrelseledamot i FGM Architects och deltar i flera ideella initiativ, inklusive Dress for Success, där hon är en del av Midwest Advisory Council. Jill tog sin kandidatexamen i journalistik från Bowling Green State University och är APR-certifierad (Ackreditering i Public Relations) vid Public Relations Society of America.