Nyheter

IVECO TOPCARE – den första förstklassiga assistanstjänsten för chaufförer

IVECO har lanserat det första servicepaketet i branschen som omfattar prioritering och gästfrihet: IVECO TOPCARE. Premium-assistanstjänsten som drivs av IVECO uppkoppling är designad att stödja kunder att i händelse av oväntat, tillfälligt underhåll få bilen tillbaka på vägen så snabbt som möjligt och ta hand om föraren om problemet kräver mer tid. 

Detta är det senaste steget inom IVECO´s förarfokuserade strategi, som började 2019 med lanseringen av IVECO S-WAY och utnyttjar systemets avancerade uppkoppling så att våra kunder kan erbjuda vagnparksägare den perfekta affärslösningen, och utgöra en perfekt reskamrat för föraren. För att stärka sitt engagemang för förargruppen har IVECO i själva verket under de senaste tre åren introducerat produkter och tjänster som syftar till att förbättra vardagen ombord för föraren när det gäller säkerhet, komfort och anslutningsbarhet.

– Med TOPCARE är IVECO återigen en av de första att förnya sin omfattande portfölj av tjänster skapade kring kunden. Driven av IVECOs starkt förarfokuserade strategi i kombination med vår digitala och uppkopplade metod, skapade vi en premium stödtjänst så att våra förare och vagnparksägare kan känna sig trygga när lastbilen är ute på vägen. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med IVECO i alla situationer. Därför skapade vi en produkt med totaltäckning som ger snabb och smidig hantering tack vare avancerade system som maximerar fordonets drifttid och affärsproduktivitet samtidigt som vi tar hand om föraren, även vid oväntade händelser, säger Anders Nilsson, försäljningsdirektör på IVECO Sweden AB.

Med IVECO:s omfattande nätverk av mer än 1 800 serviceställen i hela Europa redo att hjälpa kunderna dygnet runt, är föraren aldrig långt från experthjälp så att bilen snabbt är tillbaka på vägen. Var som helst, oavsett behoven, håller IVECO bilen i rörelse så snabbt det är möjligt, vilket förbättrar vagnparksägarens produktivitet.

Om ett haveri skulle inträffa som tvingar föraren att stanna vid en verkstad för tillfälligt underhåll får IVECO Control Room, som ständigt övervakar de anslutna fordonen omedelbart en varning som ger högsta prioritet för att lösa problemet i bilen.

En process för brådskande leverans av reservdelar utlöses, så att kvalificerade diagnosexperter kan automatiskt börja arbeta för att minimera driftstopp och ge löpande uppdateringar om status för reparationen.

Om reparationen tar längre tid än väntat och föraren är långt hemifrån, tillhandahåller IVECO TOPCARE en rad tjänster, inklusive måltider, hotell, transport och parkering efter behov, så att förarna har det bra medan de väntar. För total trygghet ombesörjs alltid sjukvård vid hälsoproblem. som inte är akuta.

IVECO TOPCARE ingår i IVECO:s standardavtal för underhåll och reparationer (2XL och 3XL) för tunga fordon som är anslutna till IVECO S-WAY.