Nyheter

ServiceNows nya superuppdatering rustar företag för osäkra tider

ServiceNow, marknadsledande inom digitala workflows, presenterar nu en ny utgåva av Now! Plattform, kallad Tokyo. Den nya utgåvan fokuserar på att skapa förutsättningar för verksamheter att navigera komplexa affärsutmaningar i en tid av osäker makroekonomi.

Under de senaste två åren har den digitala omställningen globalt accelererat i pandemins spår, och ökat efterfrågan på verktyg som både kan göra det enklare att snabbt genomföra förändringar i verksamheten på grund av yttre faktorer, och för att omvandla verksamheten för att vara rustad för framtiden. Samtidigt påverkar flera olika globala faktorer makroekonomin, vilket skapar ett läge där prognoserna den närmaste framtiden är osäkra.

Men vissa saker är säkra. Enligt IDC:s CEO Survey 2022 uppger 95 procent av företagsledarna att det är nödvändigt att driva en ”digital first”-strategi, och en majoritet av företagen är redan på väg att implementera de planerna.

ServiceNow: Tokyo är skräddarsytt för att förenkla och understödja den transformationen, med helt integrerade lösningar för automatisering av workflows, skapade för att hjälpa anställda arbeta på toppen av sin förmåga, och driva innovation i stor skala.

Att modernisera arbetsflöden och processer bedöms vara en av de viktigaste faktorerna för att skapa positiv förändring. Nära 80 procent av företagen på Fortune 500-indexet använder ServiceNow:s plattform inom verksamheten, och ServiceNow rankades i december 2020 som det globala företaget med störst tillväxtpotential, i Fortune:s ”Future 50”-index.

– Plattformen ger kunder precis det de behöver här och nu – nya lösningar som skapar värde omedelbart, är enkla att implementera och använda, och hjälper dem göra mer med mindre, säger CJ Desai, COO på ServiceNow.

De nya funktionerna i ServiceNow: Tokyo bygger på kunders önskemål om nya verktyg för att göra dem mer agila och mer motståndskraftiga. De specialbyggda funktionerna förenklar komplexa logistikkedjor, automatiserar förvaltning av tillgångar och erbjuder hållbarhetsdata av hög kvalitet.

Tre lösningsplattformar lyfts fram:

Environmental, Social, and Governance (ESG) Management har utökats med nya verktyg, för att låta verksamheter etablera och dokumentera mål och KPI:er för sitt ESG-arbete, mäta prestation, samt samla och validera data för utvärdering i en och samma helhetslösning. Exempel på detta är att kalkylera utsläpp av växthusgaser. Utvecklingen av ESG-plattformen sker i nära samarbete med en mängd partners, exempelvis KPMG, DXC Technology, Fujitsu och NTT Data Corporation.

Enterprise Asset Management (EAM) automatiserar hela livscykeln för fysiska tillgångar – från planering till utfasning, för att minska kostnader, begränsa risker och förbättra förutsättningarna för strategisk planering. Plattformen gör det också enklare att optimera lagerhållning och maximera nyttan av befintliga tillgångar.

Syftet med Supplier Lifecycle Management (SLM) är att flytta leverantörskontakter som traditionellt hanteras via mejl och kalkylblad till moderna digitala upplevelser, för att sänka kostnader och frigöra tid till andra uppgifter.

I ett osäkert makroekonomiskt läge är kontinuitet viktigare än någonsin, och där ingår förstås att rekrytera anställda med rätt kompetens, och få dem att stanna. ServiceNow: Tokyo innehåller flera nya och uppgraderade tjänster för att hjälpa verksamheter stötta medarbetarnas välbefinnande, och optimera HR-processer. Manager Hub är en ny lösning för att arbetsledare snabbt ska kunna hantera önskemål och få stöd för att fortsätta utvecklas i sin roll. Issue Auto Resolution for Human Resources ger AI-verktyg med naturlig språkförståelse (NLU) för att avlasta HR-avdelningen med enklare frågor och snabbt prioritera brådskande och mer komplexa ärenden.

– ServiceNow har spelat en nyckelroll i vår digitala transformationsresa, hjälpt till att identifiera processer som är mogna för automatisering, avskaffa manuella uppgifter där det är möjligt, och lägga grunden för ny teknik. Vi är glada över den potential Manager Hub har på våra anställda, av vilka många sitter fast med manuella uppgifter i silobaserade system. Tillsammans med ServiceNow kommer vi att fortsätta att förnya oss. För att fortsätta förhöja upplevelsen för medarbetare, medborgare och besökare, måste vi omfamna automation, inte vara rädda för det, säger Susanne Hansen, Köpenhams stads chef för automation och utveckling.

Att skydda data och affärskritiska applikationer är en prioritet för alla företag. I och med ServiceNow: Tokyo lanseras även ServiceNow Vault som förenklar och strömlinjeformar säker datahantering genom kryptering, anonymisering och tillgångshantering.

Now Platform: San Diego finns tillgänglig på marknaden från den 21 september 2022.