Optimizely, den ledande plattformsleverantören för digitala upplevelser (DXP), meddelar att företaget har integrerat Optimizely Content Marketing Platform (CMP) med den generativa AI-plattformen Writer. Integrationen innebär att gemensamma kunder får tillgång till nya typer av AI-funktioner som baseras på branschspecifika stora språkmodeller (LLM) och är utformade för att utveckla innehåll som är anpassat för målgruppen och följer varumärkets tonalitet. Därmed förenklas hela livscykeln för innehållsmarknadsföring.
Writers integrering med Optimizely One är en viktig milstolpe i företagets satsning på generativ AI. Integrationen använder LLM-familjen Palmyra, som utformats av Writer, för att förbättra innehållsgenerering och chattfunktioner över Optimizely-applikationer.
Palmyra-språkmodeller är transparenta och har fått högsta betyg enligt benchmarks som Stanford HELM, håller kundernas data privat och kombineras med Writers RAG Knowledge Graph, AI guardrails, för att säkerställa efterlevnad av rådande lagar och regler.
– Optimizely är stolta över att erbjuda kraftfulla AI-verktyg som ger användarna den säkerhet och pålitlighet som behövs på den snabbväxande marknaden för generativa AI-lösningar, säger Alex Atzberger, CEO på Optimizely. Parallellt med att vi investerar i vår egen AI-kapacitet i Optimizely One, så ser vi ett stort värde i att ge kunder tillgång till Writers branschspecifika LLMs för att förbättra innehållsskapande och leverera fantastiska digitala upplevelser.
– Vi är glada över att samarbeta med Optimizely för att ge företag verkligt värde med generativ AI, säger May Habib, CEO på Writer. Genom att erbjuda våra gemensamma kunder funktioner för sömlös generering av AI-innehåll och den bästa användarupplevelsen, kan organisationer införa AI i sina affärsprocesser och maximera effektiviteten.
För att lära dig mer om partnerskapet, vänligen se Kevin Chung, COO på Writer, och Alex Atzbergers presentation från Opticon 2023:
här.