Nyheter

GlobalConnect får förnyat förtroende av Etraveli Group gällande molnbaserad kundserviceplattform

Etraveli Group är en världsledande teknikplattform inom försäljning av flygresor och erbjuder även innovativa lösningar för leverans av flyginnehåll. De strävar efter att göra det enklare att koppla samman miljontals flyg och resenärer över hela världen. Som en del av denna ambition inledde de redan år 2020 ett samarbete med GlobalConnect för att implementera en molnbaserad kontaktcenter-plattform.

Nu har Etraveli Group och GlobalConnect bestämt sig för att fortsätta samarbetet genom att förlänga avtalet i ytterligare tre år.

– Genesys molnlösning som GlobalConnect har tillhandahållit har hjälpt oss att uppnå större effektivitet och förbättra kundupplevelsen. Deras expertis och service gjorde det enkelt för oss att förnya vårt avtal, säger Pia Vemmelund, Chief Customer Officer på Etraveli Group.

GlobalConnect kommer inom ramen för det förnyade avtalet att leverera 1300 samtidiga Genesys Cloud-licenser för att möta Etraveli Groups ökade kapacitetsbehov inom kundsupporten. I avtalet ingår service och support dygnet runt alla dagar på året.

– Det här avtalet markerar ett viktigt steg i vårt nära samarbete med Etraveli Group. Under de senaste fyra åren har vi arbetat tillsammans för att göra kundservicen mer effektiv och smidig, till fördel för slutkunden. Vår fortsatta fokus kommer vara att leverera innovativa lösningar som överträffar kundens förväntningar, säger Henrik Hammarström, kommersiellt ansvarig på GlobalConnect.

Kontaktcenterlösningen Genesys Cloud kommer knyta samman Etraveli Groups verksamheter i Grekland, Sverige, Kina, Egypten, Colombia, Mauritius, Vietnam Georgien och Indien, och möjliggör effektiv kommunikation och samordning över gränserna. Hittills har samarbetet bidragit till en produktivitetsökning på 15% och kostnadsbesparingar på 10% hos Etraveli Group.

Genesys Cloud är en molnbaserad kontaktcenterlösning som erbjuder företag verktyg för att hantera sina kundkontakter på ett effektivt sätt. Istället för att använda flera separata system för bland annat samtal, e-post, chatt och sociala medier, samlar Genesys Cloud allt detta på en plats. Det gör det lättare för företag att organisera och hantera kommunikationen med sina kunder.