Kampanjen ”Framtidens medborgare” visar hur Agima hanterar samhällets stora utmaningar och markerar en ny era för kommunikation inom området samhällsutveckling. Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån FCB Fältman & Malmén.
kampanjens hjärta står en serie unika AI-genererade filmer, där Agimas vd Fredrik Nylén samtalar med ”framtidens medborgare” – barn som skapats med hjälp av AI. Filmerna speglar ett inspirerande möte där barnen lyfter viktiga samhällsutmaningar, som utbyggnaden av Stockholms tunnelbana, behovet av ett effektivare arbete med Blåljuskollen och andra kritiska frågor inom samhällsbyggnadsområdet som behöver besvaras.
– Det här är en av våra mest ambitiösa kampanjer hittills. Vi vill visa hur Agima långsiktigt arbetar för att lösa morgondagens samhällsutmaningar redan idag. Genom att använda AI har vi inte bara skapat en unik upplevelse, utan också en kraftfull plattform för dialog med våra kunder och samarbetspartners, säger Markus Ek, marknadschef på Agima.
Kampanjen är framtagen av FCB Fältman & Malmén, som varit ansvariga för strategi, idé, koncept och produktion.
Genom avancerat AI-arbete har teamet skapat de virtuella barnen som representerar framtidens röster. Detta sätter inte bara fokus på Agimas innovation utan lyfter också deras förmåga att kombinera teknik och samhällsnytta.
– Vi är stolta över vårt fleråriga samarbete med Agima och denna kampanj är en av många kommunikationsinsatser tillsammans med dem som varit inspirerande. Att arbeta med AI på just det här sättet har varit lekfullt, utmanande och framför allt avgörande för att skapa en kampanj som inte bara är visuellt slående utan även relevant för framtidens utmaningar, säger Magnus Fältman, Creative Director på FCB Fältman & Malmén.
Kampanjen kommer att lanseras brett och visas i digitala kanaler, på sociala medier och via branschspecifika plattformar. Filmerna sätter fokus på hur Agima, med sin långa erfarenhet av att arbeta med både offentlig och privat sektor, gör skillnad i ett föränderligt samhälle.
Bild: Nighty Night