För att möta det snabbt föränderliga landskapet inom cybersäkerhet tillkännager Verizon Business och Accenture ett strategiskt partnerskap för att påskynda utvecklingen och leveransen av avancerade cybersäkerhetslösningar.
Samarbetet syftar till att hjälpa företag i alla storlekar att hantera det ökande antalet hot, från dataintrång och nätfiskeattacker till social ingenjörskonst och andra cyberhot.
Genom att kombinera de båda företagens expertis inom cybersäkerhet och nätverksteknik kommer partnerskapet inledningsvis att erbjuda nya tjänster inom Identity and Access Management (IAM)1, Managed Extended Detection and Response (MxDR)2 och cyberriskhantering som tjänst. Därefter kommer samarbetet att fokusera på att tillsammans utveckla nya innovativa lösningar.
– Cybersäkerhet är av högsta prioritet för företag. Med vår mångåriga erfarenhet inom området är Verizon fast beslutet att erbjuda lösningar som skyddar våra kunder och deras data. Vi ser att kundernas behov förändras och satsar därför på att utveckla nya cybersäkerhetsfunktioner. Partnerskapet med Accenture kommer att vara avgörande för att stärka vår kapacitet och leverera innovativa lösningar som möter våra kunders mest kritiska behov, säger Kyle Malady, CEO för Verizon Business.
– Cybersäkerhetslandskapet blir allt mer komplext, drivet av ny teknologi, geopolitisk osäkerhet, globala regleringar inom data- och cybersäkerhet, risker i leveranskedjan samt bristen på cybersäkerhetsexperter. Företag måste prioritera motståndskraft för att ligga steget före nya hot. Våra lösningar, i kombination med Verizons kärnnätverk och djupa säkerhetskompetens, kommer hjälpa företag att skydda sina data och verksamheter mer effektivt, säger Manish Sharma, CEO för Accenture Americas.
– Verizons satsning på säkerhetstjänster, i kombination med samarbetet med Accenture, gör det möjligt för båda företagen att möta den ökande efterfrågan på omfattande cybersäkerhetslösningar. Denna satsning stärker Verizon Business konkurrenskraft och positionerar deras erbjudanden i linje med aktuella marknadstrender och kundbehov, säger Craig Robinson, Vice President för Security & Trust på IDC Research.
För mer information, besök Verizon & Accenture Partnership-sidan.