Ebbot har fått förtroendet att utveckla och implementera Europcar Sveriges nya AI-chatbot: Estrid. Chatboten är framtagen för att erbjuda snabbare, smartare och mer personlig service till Europcars kunder – dygnet runt.
Med över 200 kunder på fler än 20 marknader fortsätter svenska AI-bolaget Ebbot sin stadiga tillväxtresa. Det senaste tillskottet i kundportföljen är Europcar Sverige.
– Vi är både glada och rejält stolta över att få förtroendet från en så välkänd och etablerad aktör som Europcar, säger Anders Clarin, vd och grundare av Ebbot och fortsätter, det är också roligt att jobba med företag som Europcar som verkligen förstår att AI inom kundservice inte bara handlar om effektivisering – utan om att skapa upplevelser som kunderna både förväntar sig och förtjänar.
Den AI-drivna chatboten Estrid lanserades på Europcars Sveriges webbplats för ett par veckor sedan och hjälper kunder med allt från att hitta rätt upphämtningsplats till att få stöd vid bokningar.
– Med vår nya AI-chatbot Estrid kan vi möta kunder snabbare och mer träffsäkert. Det innebär inte bara ökad tillgänglighet, utan också en mer effektiv kunddialog som frigör tid för våra medarbetare att fokusera på mer komplexa ärenden – det är en tydlig vinst för både kunder och organisation, säger Christian Stockeld Lindström, Chief Operating Officer på Europcar.