Nyheter

Stark organisk tillväxt för Arval under 2017

Förra året ökade den organiska tillväxten för billeasingföretaget Arvals leasade fordonsflotta globalt med 7,4% och uppnådde en ny rekordnotering på 1 103 835 fordon.

Den här hälsosamma ökningen drevs framåt av främst kärnmarknaderna (Frankrike + 5%, Spanien + 15% och Italien + 10%), men även av en tvåsiffrig procenttillväxt i flera andra länder, som Österrike (+ 10%), Belgien (+ 12%), Tjeckien (+ 12%), Luxemburg (+ 22%), Polen (+ 19%), Ryssland (+ 12%), Turkiet (+ 16%) och Latam-regionen (+ 13%).

Arval fortsatte under året sin geografiska expansion med öppnandet av ett dotterbolag i Norge, vilket är en mycket avancerad marknad sett ur ett energiövergångsperspektiv.

Under 2017 accelererade Arval utvidgningen och förstärkningen av sitt mervärdesutbud, bland annat genom användandet av innovativa digitala lösningar för vagnparkschefer och förare, samt förbättrandet av integrerade telematiktjänster med Arval Active Link.

Parallellt med detta har Arval stärkt sitt engagemang för organisationers sociala ansvarstagande genom att anslå en budget på 1 miljon Euro till ett globalt initiativ med syfte att göra det möjligt för företagets lokala enheter att visa sitt stöd för trafiksäkerhet (utbildning, evenemang) och underlätta välgörenhetsmobilitet (bildonationer).

– 2017 var ännu ett bra år av framgångar och uppmuntrande prestationer. Våra meriter demonstrerar relevansen av vår strategi, liksom kvaliteten och engagemanget hos våra arbetsgrupper. Vi presenterar nu lanseringen av banbrytande erbjudanden, vilka kommer att bidra till marknadsförändringar och påskynda utvidgningen av våra globala erbjudanden. Vi blir alltmer engagerade i att skapa användarvänliga och hållbara lösningar, så att de blir tillgängliga även för våra kunders anställda och privatpersoner, säger Philippe Bismut, CEO för Arval.

Mer övertygade än någonsin tidigare att genomföra sitt banbrytande uppdrag, lanserar Arval fem innovativa erbjudanden.

“Arval For Me”: Via denna digitala lösning erbjuds privatpersoner tillgång till Arvals ”know-how”-kunskaper, utökade mervärdestjänster och nätverk. Lösningen är uppbyggd av ett heltäckande och unikt tjänstesortiment för t ex underhåll och reparation (kaross, däck, vindrutor mm) associerade till mobilitetstjänster (hjälp- och redskapsvagnar, släpvagnar). Detta nya erbjudande kommer gradvis att introduceras i Italien, Spanien, Storbritannien och Frankrike. På sikt är målet att göra det tillgängligt globalt, på alla marknader.

“Arval Car Sharing” tillåter anställda att få ha en bil under en förbestämd tidsperiod. Arval Car Sharing-lösningen är en webb- och mobilplattform med vilken de kan söka, boka, öppna och stänga fordonet via tre kranar. Detta integrerade erbjudande bygger på Arvals infrastruktur och telematik (Arval Active Link). Enkelt, tillgängligt och spårbart – lösningen representerar ett “win-win”-erbjudande för både företag och dess anställda. Den har redan lanserats i Italien och kommer gradvis att implementeras över hela Europa.

“Arval For Employee” är utformad för Arvals kunders medarbetare. Lösningen täcker olika möjligheter, som t ex löneutbyte, billeasing-lösningar, leaver-erbjudanden, bildelning och tillgång till Arvals pålitliga nätverk för underhåll och reparation. Den gör det även möjligt för Arvals kunder att stärka sin attraktionskraft och sitt företagsvarumärke. Lösningen är skräddarsydd på nationsbasis för att passa perfekt till varje enskild marknad och kommer att lanseras i Frankrike, Storbritannien, Spanien, Italien, Tyskland, Belgien och Nederländerna.

“My Arval” är en komplett digital svit som Arval erbjuder till sina kunder och förare. My Arval för kunder består av en webbportal tillägnad vagnsparkschefer med rapporteringsverktyg för hantering av fordonsflottan, samt en “peer-to-peer”-utbytesplattform som heter My Arval Community. My Arval för förare är en mobil lösning som hjälper förare med deras dagliga bilanvändning. Denna lösning med ett brett utbud av digitala tjänster har redan tillgängliggjorts i 23 respektive 19 länder och kommer gradvis att implementeras på alla marknader.

För att stödja kunderna i deras energiövergångsstrategier, har Arval bestämt sig för att framhäva utvecklingen av sitt Electric Vehicle-utbud:

“Electric Vehicle”: Tack vare partnerskapet med Renault, Nissan och NewMotion, täcker Arvals Electric Vehicle-erbjudande nu hela ekosystemet för elfordon, inklusive hem- och arbetsplatsinstallationer, integrerade betalningslösningar och digitala tjänster för elfordon (bokning, konsumtionskontroll och laddningsstationer). Detta Electric Vehicle-erbjudande är både flexibelt och modulärt. Baserat på attraktiv prissättning omfattar det även försöksperioder och tilläggstjänster, inklusive ett tillvalsalternativ för bensin/ dieselfordon under kortare tidsperioder, som t ex semestrar. Erbjudandet kommer att finnas tillgängligt under 2018, med början i Frankrike, följt av Storbritannien, Belgien, Norge och Nederländerna (med ytterligare nio länder från och med andra kvartalet 2018).

– Vårt gedigna kunnande, unika utbud av mervärdestjänster och de positiva marknadstrenderna ger oss gott hopp om fortsatt kraftig tillväxt inom våra kärnsegment och geografiska områden 2018. För företagsmiljöer i snabb utveckling kommer även våra kunders behov att behöva permanent utveckling. Jag tror starkt på att dessa nya banbrytande erbjudanden, baserade på vår digitala expertis, kommer hjälpa våra kunder att möta sina utmaningar och tillföra avgörande bidrag till vår branschs pågående hållbara utveckling, säger Philippe Bismut, CEO för Arval.