Nyheter

Anna Börjesson axlar nyinrättad CMO-roll på AddSecure

Som Chief Marketing Officer kommer Anna Börjesson att ansvara för AddSecure-gruppens globala marknadsföring och kommunikation, och driva efterfrågan och varumärkeskännedom när företaget nu expanderar internationellt. Anna Börjesson är den första kvinnan i AddSecures ledningsgrupp.

AddSecure, en ledande leverantör av säkrad kritisk kommunikation och IoT-lösningar, tillkännagav idag utnämningen av Anna Börjesson till den nyinrättade rollen som Chief Marketing Officer. Anna Börjesson, som har över 18 års erfarenhet av marknadsföring inom IT och tech, kommer att
ansvara för AddSecure-gruppens globala marknadsföringsfunktioner, inklusive marknadsstrategi, varumärkesutveckling, efterfrågan och marknadskommunikation.

Anna Börjesson har gedigen erfarenhet av att, genom effektiv marknadsföring, skapa tillväxt för teknikföretag. Innan hon tillträdde tjänsten på AddSecure arbetade hon som Director EMEA/APAC Demand Generation på Planview. Tidigare roller har inkluderat ledande marknadsföringspositioner hos Adobe Systems Nordics.

– Detta är en strategiskt viktig roll för AddSecure och signalerar nästa fas i utvecklingen av vår globala verksamhet. Anna ansvarar för att driva och dra nytta av vår expansion på den globala marknaden och vår starka tillväxt. Det är ett nöje att ha en så erfaren och professionell person på plats för att leda denna kritiska del av vår verksamhet, säger Stefan Albertsson, vd på AddSecure.

– Jag är mycket stolt och glad över rollen som CMO på AddSecure, ett företag som är på en både spännande och expansiv resa. Jag ser fram emot att dra nytta av mina tidigare erfarenheter av internationell marknadsföring och demand generation och kommer närmast att upprätta en global varumärkesstrategi för att påskynda företagets tillväxt och stärka AddSecures varumärke globalt, säger Anna Börjesson, ny CMO på AddSecure.

Samtidigt tillkännagav AddSecure tre tidigare rekryteringar som även de syftar till att stärka marknadsfunktionen och företagets kompetens inom marknad och kommunikation.

Håkan Cedlöf stärker produktledningsteamet i rollen som Product Marketing Manager. Han kommer närmast från Ericsson där han framgångsrikt har arbetat med försäljning och marknadsföring av kundfokuserade B2B-lösningar inom den mobila IT- och tjänstesektorn.

Martin Hult, tidigare verksam på Enaco och Hyundai, är ny marknadsanalytiker. Med sin gedigna kunskap inom strategi och analys kommer Martin att bidra till den fortsatta tillväxten av verksamheten under 2018 och framåt.

Kristina Grandin, ny Corporate Marketing Manager, bidrar med över 20 års erfarenhet av PR och
kommunikation och har tidigare bland annat arbetat på globala IT- och telekomföretag som Telenor Connexion och 3.

– I den här spännande perioden av expansion och strategisk utveckling av AddSecure-gruppen är vi glada över att ha ett sådant erfaret team ombord. Håkan, Martin och Kristina bidrar med en mängd kunskap och expertis som kommer att vara ovärderligt för den fortsatta utvecklingen av vår verksamhet, avslutar Stefan Albertsson.