Nyheter

Stena Line lanserar karibiska avgångar

Piña Colada, tropiska palmer och panoramafönster i 360 grader. Det är bara några av de ingredienser som ska lyfta Stena Lines Danmarkslinje till nya höjder. I en av de största satsningarna någonsin har rederiet tagit Västindien som inspiration. Nu lanserar Stena Line den helt inglasade The Reef Bar ombord på Stena Danica.

Intresset för Danmark som resmål är stort bland svenskarna. Detta visar sig inte minst i bokningsstatistiken hos Stena Line där antalet resenärer som väljer att ta färjan till grannlandet fortsatt står sig starkt. I samband med detta väljer nu rederiet att satsa stort på en förbättrad reseupplevelse för Danmarkslinjen. I satsningen har Stena Danica byggts om på ett minst sagt spektakulärt vis. Fartygets soldäck har nämligen utrustats med panoramafönster i 360 grader och en helt ny bar.

Nya The Reef Bar har inspirerats av Västindien och kommer att rymma fler än 350 gäster. Förutom palmer, tropiska drinkar och livemusik ska gästerna även erbjudas en särskilt framtagen meny bestående av klassiskt karibiska smaker.

– Det här är en del av det investeringsprogram vi genomför i vår trafik mellan Sverige och Danmark med målet att kraftigt öka antalet resenärer. Med The Reef Bar vill vi höja och maximera upplevelsen ombord. Satsningen ger alla resenärer en chans att drömma sig bort och njuta av något man annars inte ser på denna sida Atlanten, säger Tony Michaelsen, chef för Stena Lines Danmarkslinjer.

Stena Line lanserar i samband med The Reef Bar även det nya konceptet AW-båten, där varje fredagsavgång ombord på Stena Danica kryddas med extra karibisk känsla. Syftet är att skapa en plats där folk kan samlas och njuta av västindiska influenser, utan att för den delen korsa ett av världshaven. Sedan flera år tillbaka finns hotellet och äventyrsbadet The Reef i Frederikshavn som ägs av Stena Line och drivs av Scandic. Den nya baren ombord blir en naturlig förlängning av detta koncept.