Nyheter

Maserati Levante Trofeo – Första modellen med V8-motor

Maseratis senaste modell Levante hyllas i New York – en av de mest kraftfulla och snabbaste Maserati-modellerna som någonsin tagits i produktion, tar det exklusiva suv-segmentet med storm.

Lanseringsmodellen av nya Levante Trofeo på New York International Auto Show (NYIAS), i en begränsad upplaga avsedd för ett fåtal utvalda entusiaster i USA och Kanada

En 3,8-liters V8-motor med dubbla turboaggregat kombinerad med det smarta fyrhjulsdriftssystemet Q4 ger en max. effekt på 590 hk och ett max. vridmoment på 730 Nm

Enastående prestanda och fantastisk körupplevelse: från 0–100 km/h på 3,9 sekunder och med en topphastighet på mer än 300 km/h tar man sig fram med stil och hög komfort

Ny exteriördesign i kolfiber med 22-tums smidda aluminiumfälgar och en exklusiv interiör med sportsäten i fullnarvat Pieno Fiore-naturläder

Full-LED Matrix-strålkastare, körläget Corsa med Launch Control och Maseratis IVC-system för förbättrad kördynamik

Modena, 27 mars 2018 – Maserati presenterar den första Levante-modellen konstruerad med V8-motor vid New York International Auto Show. Levante Trofeo är den ultimata Maserati-suven med en accelerationskapacitet från 0–100 km/h på 3,9 sekunder och med en maxhastighet på över 300 km/h.

Modellen är utrustad med en av de kraftfullaste motorerna någonsin i en Maserati. En 3,8-liters V8-motor med dubbla turboaggregat i perfekt kombination med det smarta fyrhjulsdriftssystemet Q4 som ger en effekt på 590 hk vid 6 250 r/min och ett max. vridmoment på 730 Nm vid 2 250–5 000 r/min.

Motorn har den högsta litereffekten (156 hk/liter) av alla befintliga Maserati-modeller, och liksom alla Maseratis bensinmotorer är den monterad av Ferrari i Maranello, Italien.

Chassit till den snabbaste Levante-modellen någonsin har justerats noga för att klara den högre effekten och erbjuder en fantastisk körupplevelse utan att kompromissa med komforten. På så sätt bevarar Levante Trofeo essensen i Maserati GranTurismo-filosofin med superbilsprestanda.