Nyheter

American Express Global Business Travel ansluter sig till Amadeus NDC-X

Tidigare i år startade Amadeus NDC-X Program, ett program med syfte att industrialisera NDC (New Distribution Capability). Nu meddelar Amadeus att American Express Global Business Travel (GBT) ansluter sig till programmet, för att testköra Amadeus nya lösning som möjliggör användning av NDC.

Mer specifikt kommer lösningen att användas för att testa det nya NDC-flödet – köpa, beställa, betala. Detta hjälper American Express GBT att förbereda sig för implementeringen av den industrialiserade versionen av NDC-lösningen.

– Genom att arbeta med Amadeus har vi redan fått tillgång till ett brett spektra av reseinnehåll, säger Michael Qualantone, Executive Vice President of Global Supplier Relations på American Express Global Business Travel. Nu, med NDC, så kommer vi att kunna erbjuda ännu mer till våra kunder. Detta innehåll kommer att bli tillgängligt i alla säljkanaler, oavsett om det handlar om digitala tjänster eller verktyg för byråer.

Amadeus NDC-X-program knyter samman alla NDC-initiativ inom organisationen, som IT-leverantör och aggregator, och Amadeus arbetar med ett flertal flygbolag och resesäljare för att driva implementeringen av NDC i branschen.