Nyheter

Cramo lanserar nya digitala verktyg för smartare uthyrning och hantering av byggutrustning

Hyr, hantera och återlämna all byggutrustning online och få bättre översikt över fakturering och statistik med Cramo e-com och nya tillhörande mobilappar.
Cramo lanserar nu en ny digital helhetslösning för smartare uthyrning online. Tjänsterna, som består av Cramo e-com samt två mobilappar, gör det möjligt för kunden att hyra sin byggutrustning online, få bättre översikt över sina hyrda produkter, samt hantera returer på ett smidigt sätt. Ambitionen med tjänsterna är att underlätta och kostnadseffektivisera kundernas behov i vardagen.
– Vi vill hjälpa våra kunder att bli effektivare i sin hyreshantering genom att erbjuda dem digitala lösningar som förenklar deras dagliga arbete. Våra nya tjänster hjälper alla, alltifrån chefer på större företag till egenföretagare att hålla reda på sin hyrda utrustning direkt i mobilen eller surfplattan. Oavsett företagsstorlek eller projekt kan platschefen spara tid och jobba mer kostnadseffektivt säger Peter Bäckström, VD, Cramo AB.
De nya digitala lösningarna består av en e-comtjänst och två effektiva appar för mobilen, Product Viewer och MyEquip. Kunderna registrerar sig online, och kan därefter få översikt över både fakturering och projektet i sin helhet. Cramo e-com, som kan ses som ett nav för all hyresutrustning, kan även användas av chefer och inköp/ekonomiavdelning för exempelvis analyser av orderhistorik.
Med MyEquip kan du som kund hantera din hyrda utrustning i mobilen. Exempelvis kan kunden hantera pågående hyror, läsa produktdata samt enkelt boka retur med tydliga returunderlag när det är dags att lämna tillbaka din hyrda utrustning. Med Product Viewer får kunden enkelt och snabbt fram viktig produktdata, PSI:er, besiktningsdokument och säkerhetsmanualer för någon av alla Cramos 230 000 moderna produkter genom att enkelt skanna av serienumret på den hyrda produkten.