Nyheter

HubSpot lanserar omdesignad appmarknadsplats

Att förbättra marknadsupplevelsen är ytterligare ett steg i HubSpots ansträngningar att utöka och förbättra sin all-on-one-plattform.

HubSpot, den ledande tillväxtplattformen, meddelade idag att man lanserar en ny marknadsplats för appar med hundratals tredjepartsverktyg som HubSpot-användare enkelt kan integrera med sina konton. Med hjälp av den nya marknadsplatsen kan nu företag upptäcka nya integrationer och ansluta sina verktyg, team, processer och data, med ett enda sammankopplat system.

– Vi är dedikerade till att leverera en öppen plattform som gör det enkelt för våra kunder att sömlöst integrera de appar som de vill ha med vår programvara. Den omdesignade appmarknadsplatsen effektiviserar processen att hitta och ansluta rätt app för rätt jobb och gör det också enklare för utvecklare att skapa och lista nya integrationer. Vi ser det som ett viktigt steg framåt i vårt uppdrag att göra HubSpot till en all-on-one-plattform för växande företag, säger Scott Brinker, VP för plattformsekosystem på HubSpot.

Enligt Blissfys SaaS Trends-rapport från 2019 använder det genomsnittliga företaget (200-501 anställda personer) mer än 100 appar och det antalet kommer sannolikt inte att minska i den närmsta framtiden. Mer än en halv miljon appar har installerats över hela HubSpots användarbas. När företag använder fler och fler appar för att lösa olika affärsutmaningar blir det allt viktigare för SaaS-företag att göra det enklare för dessa appar att arbeta tillsammans och skapa en plattform där data är centraliserade på ett ställe. Därför tillkännagav HubSpot 2018 sitt fokus på att bygga en central plattform för att hjälpa företag att skapa bra kundupplevelser, oavsett vilka verktyg de använder.

– Djupa integrationer mellan kompletterande produkter som Zoom och HubSpot gör upplevelsen så mycket bättre för våra gemensamma kunder. Vi är glada över att se de framsteg som HubSpot har gjort när det gäller att utöka sin plattform. Den här designade appmarknadsplatsen kommer att göra det ännu enklare för kunder att snabbt lära sig hur Zoom och HubSpot fungerar bättre tillsammans, säger Laura Padilla, chef för affärsutveckling och kanaler för Zoom.

De viktigaste funktionerna i omformingen inkluderar:
Mer informerade integrationsbeslut. Genom kundåterkoppling har HubSpot identifierat de detaljer som företag behöver mest när de överväger en integration, inklusive prisinformation, dataflödesstruktur och demofilmer. Företaget kräver nu att alla partners tillhandahåller den information som ska listas och själva app-listningssidorna har omformats från grunden för att prioritera detta.
Enklare upptäckt av relevanta appar för HubSpot-användare. Med handkonstruerade urval av appar för olika typer av användare och företag och förbättrad filtrering, gör en mer robust sökning det enkelt att hitta rätt app för alla team och syften.
Minskad friktion och förbättrad upptäckbarhet för apputvecklare. Den nya självbetjäningsupplevelsen av appen erbjuder appskapare ett enkelt, strömlinjeformat sätt att skapa och hantera sina marknadsföringslistor.

Om du vill veta mer om alla de nya funktionerna som nu finns tillgängliga i HubSpots kostnadsfria CRM-verktyg, vänligen besök https://www.hubspot.com/pricing/crm