Nyheter

Ny varumärkesprofil för Volkswagen Transportbilar

Ny design av logotyp och nytt koncept kring kommunikation och marknadsföring ger Volkswagen Transportbilar en mer digital, hållbar och framtidsinriktad varumärkesprofil.

Ny logotyp och ny digital kundupplevelse: Volkswagen Transportbilar (VWCV) lanserar sin nya varumärkesplattform – i linje med Volkswagen Personbilars nya varumärkesprofil.

Människan är i fokus. Aldrig tidigare har Volkswagen Transportbilars varumärke fokuserat lika tydligt på sina kunder som nu:

– Vi är just i färd med att lansera den uppdaterade Transporter-familjen. Mer digital, uppkopplad och samtida än någonsin tidigare,  säger Heinz‑Jürgen Löw från ledningen för Försäljning och Marknad.

– Från början av detta år har Volkswagen Transportbilar tagit över ansvaret för den kommande ID. BUZZ, vilken för mig är den mest uttrycksfulla och åtråvärda produkten i ID-familjen. Det kan inte vara en bättre tid än just nu för att introducera vår nya varumärkesprofil.

Tobias Volkmer, Chef Marknad och Produkt på VWCV:

– Vår marknadsföring blir mer digital och uppkopplad. Vi rör oss mot en närmare, mer relevant och mer känsloladdad kommunikation. Volkswagen Transportbilar har varit delaktiga under hela utvecklingsarbetet av den nya varumärksplattformen tillsammans med Personbilar.

Volkmer fortsätter:

– Vi har utvecklat och anpassat plattformen för Volkswagen Transportbilars målgrupper. Viktigast har varit att vi ska upplevas mer autentiska än någonsin tidigare.

– Transformationen sker stegvis och blir mer synlig dag för dag: allt anpassas successivt till denna nya riktning – från vårt visuella språk till hela företagets design, våra tryckta produkter, vår digitala närvaro, varumärket hos våra återförsäljare och förstås vår logotyp. Detta understryker övergången av vårt varumärke från en klassisk biltillverkare av lätta transportbilar till en modern leverantör av framtidens mobilitetslösningar.

Bild: Volkswagen