Nyheter

Salesforce och Amazon Web Services expanderar globalt strategiskt partnerskap

Salesforce kommer att integrera och erbjuda Amazon Connect som en del av Salesforce Service Cloud Voice, vilket gör det möjligt för kunder att erbjuda överlägsen kundservice. AWS learning content är nu tillgängligt på Trailhead, vilket innebär att alla kan känna sig rustade för framtiden.

Amazon Web Services (AWS) och Salesforce meddelade idag en utvidgning av de båda företagens globala strategiska partnerskap. Salesforce introducerar Service Cloud Voice, ett nytt erbjudande som sömlöst integrerar Amazon Connect, för att förse kontaktcenteragenter med en komplett uppsättning verktyg i deras agentarbetsyta för att ge förbättrat kundservicestöd.

– Salesforces växande partnerskap med AWS drivs av ett gemensamt engagemang för kundens framgång. Tillsammans gör vi det enklare för företag att distribuera kraftfulla AI- och rösttekniker för att leverera smartare och snabbare kundtjänstupplevelser. Detta i kombination med AWS-innehåll på Trailhead skapar vi en väg framåt för alla att skaffa sig de kunskaper som krävs för både dagens och morgondagens jobb, säger Bret Taylor, VD och Chief Product Officer, Salesforce.

Salesforce förlitar sig redan på AWS som sin primära offentliga molnleverantör, och genom detta partnerskap har Salesforce valt Amazon Connect som sin föredragna teknik för kontaktcenter. Som en del av sitt Service Cloud Voice-erbjudande kommer Salesforce nu att erbjuda Amazon Connect, en smidig molnkontaktcentertjänst från AWS som gör det enkelt för organisationer att leverera bättre kundservice till en lägre kostnad. Dessutom görs AWS innehåll tillgängligt på Trailhead, Salesforces kostnadsfria onlinekunskapsplattform.

Slutligen undersöker Salesforce sätt att göra Einstein Voice Skills – ett deklarativt plattformsverktyg – kompatibelt med Amazon Alexa och andra röstassistenter och enheter.

– I åratal har AWS och Salesforce haft en djup relation, och vi delar ett åtagande att integrera våra tjänster för att ge kunderna branschledande, förbättrade lösningar. Vi är glada över att Salesforce har valt Amazon Connect som sin föredragna kontaktcenterteknologi och genom att föra AWS-innehåll till Trailhead fortsätter vi att göra det möjligt för företag att utnyttja båda plattformarnas fulla kraft för att tillhandahålla kundservice i världsklass, säger Ariel Kelman, global marknadschef AWS.

Bild: Salesforce