Nyheter

Stort intresse för Load Up North som markant ökar marknadsinsatserna Facebook

Samarbeten är inledda med både Norrtåg och Wasaline samtidigt som marknadsinsatserna inför årets mässa kommer att öka markant. Dessutom fylls antalet platser till årets mässa på i snabb takt. Redan nu är över två tredjedelar av mässan fylld med utställare.

– Vi kommer att ordna plats till de flesta som vill vara med, men möjligheterna att välja var man vill stå blir allt färre, säger Anne-Lene Andersson, huvudsäljare för mässan.

Just nu är bokningstrycket högt till mässans monterplatser. Redan nu är en stor del av mässans ytor bokade. Förra årets mässa i Umeå verkar ha gett mersmak hos många utställare. Men det är också flera nya utställare som bokat plats.

– Det är jätteroligt att intresset för att vara med är så stort. Dessutom är det allt fler som förstår mässans betydelse som den enda i sitt slag norr om Stockholm, säger Anne-Lene Andersson.

Hon berättar att Load Up North i år har en ny stor mässhall.

– Den är inte bara stor och fin, den är också den enda entrén in till Load Up North. Det gör att alla utställare i hallen har två chanser att locka varje besökare till just sin monter. Dessutom blir hallen attraktivare än tidigare då en stor del av mässhallen fylls av ”bilar som jobbar”, en bilsalong med arbetsbilar, inredning och tillbehör.

Inför årets mässa kommer också marknadsinsatserna att öka markant.

– Vi kommer att göra en rad aktiviteter vi inte gjort tidigare, som ökad aktivitet på sociala medier med bland annat tävlingar, radioreklam, influencers, annonser i fler branschtidningar men också samarbeten med utställare för att locka fler besökare, säger Kristin Olsson, projektledare för mässan.

Hon berättar också att diskussioner förts med utställare om hur man gemensamt kan arbeta med besöksfrågan.

– Det finns ett fantastiskt engagemang för Load Up North bland våra utställare. Vi ser nu över hur de kan använda sitt ambassadörsskap för att locka kunder och samarbetspartners, säger Kristin Olsson.

– Dessutom har vi samarbeten med både Norrtåg och Wasaline som kommer att locka besökare till mässan.

Anne-Lene förklarar också att arbetet med mässan går för högtryck, både vad gäller monterytor och programinnehåll.

– Vi har ett jättespännande program på gång som vi kommer att berätta mer om när det är klart. Men det kommer att vara intressant för både utställare och besökare att ta del av, säger hon och skickar med ett tips till alla som ännu inte bokat plats:

– Ju förr man bokar, desto större är chansen att vi kan ge en så bra plats som möjligt på mässan – så hör av dig så snart som möjligt! säger Anne-Lene Andersson.

Load Up North är Sveriges enda mötesplats i sitt slag norr om Stockholm. Här presenteras produkter och tjänster inom entreprenadmaskiner, transport och rekrytering, jord och skog samt väg och anläggning. I år finns även transportfordon, service och eftermarknad med på mässan. Mässan arrangeras av Nolia AB och genomförs vartannat år i Norrbotten och vartannat år i Västerbotten. I år hålls mässan 27-29 augusti på Nolia i Umeå och 2021 i Norrbotten.

Bild: Nolia