Nyheter

Hyundai lanserar nya elbilar

Hyundai Motor tillkännagav idag lanseringen av sitt nya IONIQ-varumärke, helt dedikerat batteridrivna elbilar. Därmed inleder Hyundai ett nytt kapitel som ledare i en tid av elektrifierad mobilitet. Under IONIQ-varumärket kommer Hyundai erbjuda kundcentrerade EV-upplevelser som kretsar runt uppkopplade livestylelösningar helt i linjer med Hyundais vision om ‘Progress for Humanity’.

Genom IONIQ-varumärket kommer Hyundai Motor utnyttja sin branschledande kunskap inom elbilstillverkning till att introducera tre dedikerade modeller under de kommande fyra åren och många fler innovativa modeller efter dem. Skapandet av IONIQ-varumärket är ett svar på marknadens snabbt växande efterfrågan och accelererar Hyundais plan mål med att leda den globala EV-marknaden.

För att uppfylla IONIQ:s varumärkesmål kommer Hyundai kombinera nuvarande EV-kapacitet som t.ex. ultrasnabb laddning, rymlig interiör och batteriförsedd kraft med framtida innovationer som kombinerar design, teknik och tjänster vilka integrerar upplevelser både i och utanför bilen för en sömlös resa.

– IONIQ-varumärket kommer förändra EV-kundupplevelsens paradigm, säger Wonhong Cho, Executive Vice President och Global Chief Marketing Officer på Hyundai Motor Company. Med en ny betoning på ett uppkopplat liv kommer vi erbjuda elektrifierade upplevelser integrerade i en miljövänlig livsstil.

Strategi 2025

Hyundai Motor Group tillkännagav nyligen att gruppen syftar till att sälja 1 miljon enheter batteridrivna elbilar och ta 10% marknadsandel för att bli ledare inom det globala EV-segmentet till 2025.

Inom Strategi 2025, siktar Hyundai Motor Company själva att blir världens tredje största biltillverkare av miljövänliga fordon till 2025, inkluderat 560 000 sålda BEV och utöver FCEV-försäljingen.

Lanseringen av IONIQ-varumärket dedikerat till EV-modeller förstärker företagets åtagande inom ren mobilitet och reflekterar dess pågående omvandling som en Smart Mobility Solution Proallation en ny era av elektrifierad mobilitet som sätter kunden i centrum.