Touchtech har utvecklat en ny lösning för skapandet av virtuella showroom och Stockholm Fashion District blir först ut att använda sig av denna lösning under Fashion Week Trade 10 – 15 augusti. Med ett interaktivt säljverktyg förbättras säljprocessen för varumärken genom att bjuda in kunder till digitala möten och låta dem vara delaktiga. Medverkande varumärken är bland andra Sneaky Steve, Gant Footwear, Sweeks och Seven/East.
Touchtechs virtuella showroom möjliggör för varumärken att presentera sina kollektioner även för de inköpare som p.g.a. Covid-19 inte har möjlighet att besöka mässan på ett innovativt sätt.
Deniz Chaban, VD på Touchtech kommenterar:
– Touchtechs virtuella showroom är ett helt nytt sätt att mötas. Det är en kombination av Google Docs, Zoom och PowerPoint skräddarsytt för Retail. Deltagarna kan på ett fullt kollaborativt sätt interagera med den digitala presentationen samtidigt som deltagarna kan prata och se varandra tack vare det inbyggda webkonferens-lösningen. Lösningen är helt unik i sin kategori och det är spännande att tillsammans med Stockholm Fashion District utveckla morgondagens mässor och showrooms där digitalt och analogt sammanfogas.
Kristian Torsson, försäljningschef på sko-varumärket Sneaky Steve, har redan använt Touchtechs lösning med några av sina största återförsäljare inför Stockholm Fashion Week-mässan med positiva omdömen.
Kristian som har flertalet digitala möten inbokade under mässan kommenterar:
– Att använda Touchtech virtuella showroom är ett utmärkt sätt att utveckla det fysiska mötet till ett digitaliserat. Det är oerhört enkelt och funktionellt att använda och det blir interaktion åt båda håll. En stor fördel för både leverantören och kunden.
Jessica Johannesson och Sofia Lidgren från Stockholm Fashion District ser att lösningen från Touchtech kommer ytterligare att förstärka deras erbjudande där fysiska och virtuella showrooms förenas, vilket de kommenterar:
– Stockholm Fashion District är en unik och innovativ affärsmötesplats med 150 showroom öppna 365 dagar om året, modeveckor som samlar 900 svenska och internationella varumärken, forum för kreativitet och skapande samt vidareutveckling. Visionen har varit att förstärka Stockholm Fashion District med ett tydligare digitalt lager. Som ett första steg presenteras denna säsong digitala showroom med interaktiva säljmaterial för att förbättra säljprocessen och en möjlighet hålla bättre digitala säljmöten, en möjlighet för alla varumärken i Stockholm Fashion District att synas både fysiskt och digitalt.