Nyheter

Best Transport väljer IT-leverantören Geposit för logistikplanering

För att möta kundkrav, minimera miljöpåverkan och säkerställa lönsamhet i en allt tuffare konkurrens väljer Best Transport att använda den tekniska plattformen Atlas för att skapa och analysera leveranszoner…

Den senaste tidens lavinartade ökning av e-handeln i kombination med en stark hållbarhetstrend sätter nya krav på transportbolag. För Best Transport har de ökade kraven lett till ett ökat behov av effektivisering för att på så sätt öka lönsamheten och samtidigt minska bolagets miljöpåverkan. Lösningen – teknik som ökar precisionen och höjer effektiviteten.

Best Transport har därför valt Geposit som IT-leverantör för system rörande geografisk planering och koordinering. Systemet, Atlas, hjälper Best Transport att skapa och analysera leveranszoner.

Med en bevisad erfarenhet av teknisk funktionalitet och tillförlitlighet kommer Atlas tekniska plattform göra det möjligt för Best Transport att uppnå sina klimat- och effektiviseringsmål.

Jonas Andersson, Affärsutvecklingschef på Best Transport:

– Detta är ett av många initiativ för att digitalisera vår verksamhet. Atlas gör processen att definiera och visualisera leveranszoner enkel och effektiv. Det hjälper oss att koordinera leveranser från olika kunder och på så sätt hålla en hög fyllnadsgrad i varje fordon. Därmed ökar vi effektiviteten samtidigt som vi minskar vår klimatpåverkan.

Björn Erlandsson, VD på Geposit:

– Vi är glada och stolta över att arbeta tillsammans med Best Transport. Best Transport är en ledande transportör i Norden och delar vårt engagemang i att konsekvent ge kunder en bra upplevelse och snabba leveranser. Geposit har etablerat sig som en viktig partner inom geografisk planering och koordinering för en majoritet av de stora, och även många av de mindre, transportfirmorna i Norden. Att Best Transport väljer Geposit för att ytterligare stärka sin teknik och verksamhet ser vi som ett kvitto på att vi gör rätt saker och vi ser fram mot att fortsätta utveckla våra tjänster tillsammans.