Som ett led i att förbättra och effektivisera arbetet var Aditro Logistics först i Sverige med att implementera gamification för uppföljning och utveckling i produktionen.
Nu har man stora planer på att vidare automatisera verksamheten och att ta fram smartare lösningar.
Som en del av den finska Posti-koncernen, kända för sitt nytänkande och techiga approach, har Aditro Logistics nu ännu större förutsättningar att öka sin tillväxt och fortsätta implementera ny teknik i verksamheten. Därför har man tagit initiativet till att starta en Logtech Hub, vilket är en egen avdelning helt tillägnad att skapa ledande, innovativa techdrivna lösningar.
– Logistik är idag en central fråga för nästan alla bolag. Kundmöte och kundupplevelse byggs idag till stor del av logistiken och fortsatt är såklart kostnadseffektivitet en viktig fråga. För att förstärka logistiken som en konkurrensfördel för våra kunder startar vi nu en Logtech-hub, säger Johannes Gussander, VD Aditro Logistics.
– Logtech-hubens uppdrag är att addera innovativa och banbrytande technologier i logistikkedjan för att våra kunder ska överträffa sina kunders förväntan, fortsätter Johannes Gussander.
Just nu pågår en rekrytering av en Chief Digital Officer som kommer vara nyckeln till arbetet framöver som kommer få stor frihet att forma arbetet med att ta fram morgondagens lösningar för logistikens och Retail-branschens utmaningar.