Nyheter

Commaxx i nordiskt distributionsavtal med LogMeIn

LogMeIn har blivit ett av världens största SaaS-företag inom samarbets-, säkerhets- och fjärrsupportlösningar. De har beslutat sig för att enbart sälja via kanalen. Enligt avtalet har Commaxx rättighet att distribuera LogMeIns lösningar i hela Norden.

Commaxx Sveriges vd, Robert Wadstein är entusiastisk inför det nya samarbetet:

­­­­– Det här passar väldigt bra in i vårt erbjudande på Commaxx. Vi arbetar ju sedan tidigare med moln- och säkerhetslösningar. Nu kan vi komplettera med lösningar inom samarbete. Det får ju också sägas ligga i tiden, då distansarbete och mobilitet har blivit en självklarhet. Det ska bli roligt att få bygga upp ett högkvalitativt nät av återförsäljare för LogMeIns räkning.

LogMeIn erbjuder lösningar inom Identity and Access Management, Unified Communications och Collaboration, Remote Access och Support. Inom alla dessa områden erbjuder de lösningar som effektiviserar distansarbete och åtkomsthantering för företag och organisationer.

Företaget har sedan tidigare kunder över hela Europa inklusive Norden men har nyligen beslutat sig för att gå från direktförsäljning till försäljning via kanalen. Avtalet med Commaxx är ett viktigt led i detta arbete:

– Commax har en lång erfarenhet av att samarbeta med SaaS-företag, som är en del av vårt DNA, säger Liselott Maidment, Channel Partner Manager, på LogMeIn. Vi är mycket nöjda och stolta över vårt samarbete med Commaxx eftersom de kommer att ge oss de bästa resurserna för att utöka vår räckvidd på den nordiska marknaden och de ger LogMeIn viktig affärs- och strategisk insikt för fortsatt framgång eftersom båda affärerna vill bygga sin kundbas.