Nyheter

Nästa generations digitala arbetsplats

HCL Technologies (HCL) har framgångsrikt slutfört den första fasen i att bygga en modern digital arbetsplats för det multinationella energibolaget BP. Det fleråriga strategiska partnerskapet med HCL hjälper BP att omvandla sina arbetsplatstjänster, vilket möjliggör effektivitet och skapar en standardiserad slutanvändarupplevelse för dess anställda på mer än 500 platser.

HCL har tillhandahållit globala supporttjänster för webbplatser och hanterat telefoni för 60 000 IT-slutanvändare på BP. Implementeringen av HCL WorkBlazeTM och DRYiCE OptiBotTM har lett till betydande effektivitetsvinster och stöttat den snabba övergången till distansarbete under pandemin.

HCLs framgång med att förbättra medarbetarnöjdheten genom bättre omnichannel-upplevelser, samt en ökning av antalet besvarade första samtal, ledde till en femårsförlängning av samarbetet och en förstärkning av omfattningen till att även inkludera Global Service Desk, Microsoft Platform Services och Platform Engineering Services.

– HCLs åtagande att bygga en relation som går djupare än själva kontraktet är mycket imponerande och har gett oss den typ av flexibilitet som har varit avgörande för att stödja de förändrade behoven hos våra anställda under pandemin, säger Stewart Fry, Senior Vice President, Digital Enterprise & Operations, BP. Under de två senaste åren har HCL hjälpt oss att skapa en globalt konsekvent stödstruktur för våra anställda.

– Den framgång vi har uppnått tillsammans med BP är ett utmärkt exempel på varför HCL är den föredragna samarbetspartnern för framåtblickande företag som vill förändra sin IT-tjänsteleverans, säger Sandeep Kumar Saxena, Executive Vice President – UK & Ireland, Diversified Industries, HCL Technologies. BPs strävan att optimera användarupplevelser är nära anpassad till vår egen filosofi att sätta de anställda i första hand. Vi är stolta över att ha utvecklat nästa generations digitala arbetsplats för ett av de största energibolagen i världen.