Nyheter

Ny tjänst från Hydroscand: Shelf Refill

För Hydroscands kunder är driftstopp ofta en kostsam historia. Slangbyten och reparationer måste därför kunna ske snabbt och effektivt – med rätt produkter inom räckhåll. Med den nya tjänsten Shelf Refill, hjälper Hydroscand sina kunder att bygga upp ett eget, specialanpassat lager med slang och ledningskomponenter som sedan fylls på kontinuerligt.

Hydroscands nya tjänst Shelf Refill är en lagerpåfyllnadstjänst, även kallad vendor managed inventory (VMI). Tjänsten innebär att Hydroscand ansvarar för kundens egna lager av slang och ledningskomponenter och ser till att nödvändiga produkter alltid finns inom räckhåll.

Lagret utformas efter kundens önskemål och märks upp av Hydroscand som sedan löpande scannar av lagret med hjälp av en app. Med hjälp av appen kan Hydroscand säkerställa att rätt produkter alltid finns på plats. Appen är dessutom oberoende av internetuppkoppling, vilket innebär att Hydroscand kan hjälpa alla kunder – oavsett var lagret är placerat.

– Shelf Refill kommer att underlätta vardagen för våra kunder som genomför frekventa reparationer och montage, där tid är pengar. De kan då fullt ut fokusera på sin kärnverksamhet och känna sig trygga med att Hydroscand tar hand om allt från bevakning av lagersaldo till beställning och påfyllnad, säger Johan Ekelöf, logistikchef på Hydroscand.

Utöver lagerhållning på kundens arbetsplats, erbjuder Hydroscand även lagerpåfyllning i en container som kan placeras ut hos kund. Containern är dessutom utrustad till en komplett slangverkstad och går under namnet HoseonSite.

Hydroscands nya tjänst Shelf Refill kan bokas genom att kontakta någon av Hydroscands 72 butiker eller på Hydroscands webbplats. Läs mer om hur Shelf Refill fungerar och skicka en intresseanmälan på hydroscand.se/shelf-refill. På Hydroscands webbplats hittar du även mer information om tjänsten HoseonSite.