Nyheter

Verizon Business lanserar BlueJeans Studio för att stärka den digitala skaparekonomin

Verizon Business lanserar BlueJeans Studio, en ny allt-i-ett-plattform för evenemangsproduktion som ger kreatörer möjligheten att enkelt och prisvärt skapa professionella livesändningar.

Genom enkel mix av videoflöden, anpassad branding och oändliga möjligheter till streaming kan varumärken nu producera innehåll av TV-kvalitet, vilket hjälper till att driva publikens engagemang och förhöjer upplevelsen av alla virtuella evenemang.

– Virtuella evenemang har blivit en grundläggande del av varje affärsstrategi, vare sig det rör sig om enskilda kreatörer som vill bygga varumärkessynlighet eller för avdelningar som arbetar med kommunikation, utbildning eller leadsgenerering, säger Chris Lewter, VP och GM, BlueJeans by Verizon. Med tillägget av Studio för att erbjuda premiumproduktionstjänster, i kombination med vår ledande support för evenemang, är BlueJeans Events den optimala lösningen för att hjälpa varumärken av alla storlekar att förvandla sina virtuella evenemang och verkligen imponera på sin publik.

COVID-19-pandemin gav ett stort uppsving för den kreativa ekonomin, med mer än 50 miljoner människor över hela världen som nu anser sig vara kreatörer, enligt SignalFire. Alla kreatörer har däremot inte de resurser och verktyg som krävs för att konkurrera på dagens trånga marknad. Nya Studio ger BlueJeans Events kraftfulla produktionsverktyg, vilket ger företag och enskilda användare, som influencers, kreatörer, reportrar och marknadsförare, möjligheten att producera fantastiska, professionella virtuella evenemang och livesändningar utan att någon produktions- eller teknisk erfarenhet krävs.

De som önskar maximera sändningsräckvidden kan livestreama till Facebook, YouTube, Twitter, Twitch, RTMP-destinationer och andra streamingplattformar samtidigt och/eller bädda in livesändningen eller det förinspelade evenemanget på en webbplats. För hybridevenemang, webbseminarier och virtuella utbildningar, on-air-intervjuer, sändningar, all-hands-möten för företag, influencer-evenemang och mer, är BlueJeans Studio den främsta plattformen för att engagera en live-publik.

De viktigaste funktionerna i BlueJeans Studio inkluderar:

Ingen teknisk integration eller produktionsexpertis krävs: BlueJeans Studio är webbaserat och inbyggt i Event-plattformen för att göra det möjligt för vem som helst att vara värd för, hantera och skapa fantastiska evenemang utan tekniskt eller AV-stöd. Ingen produktionsexpertis krävs. Några enkla klick skapar vackra, engagerande livesändningar.

Kostnadseffektivt: Varumärken kan spara tusentals kronor jämfört med att anställa produktions- och AV-stöd för att förbättra det visuella i alla evenemang. Prenumerationer från cirka 42 USD per månad.

En allt-i-ett-plattform för evenemang: Skicka inbjudningar, säkra evenemanget, få analyser efter evenemanget och spara obegränsade inspelningstimmar.

Hög videokvalitet: 1080p bildkvalitet lyfter evenemanget och varumärket.

Fler presentatörer: Kapacitet på upp till 150 presentatörer – fler än någon annan evenemangsplattform.

Bjud in till obegränsade antal evenemang: Månads- och årsplaner tillåter användare att vara värd för så många evenemang som behövs, istället för att betala per evenemang.

Fakta:
BlueJeans Studios enkla verktyg erbjuder bra möjligheter för att engagera publiken, med t.ex. chatt, Q&A och omröstningar i realtid, där presentatören exempelvis kan tajma och markera publikens kommentarer och reaktioner på skärmen. Producenter kan också dela uppladdade videor, bilder och skärmdelningar under sändningen. För privata evenemang kan producenter utnyttja BlueJeans Events registreringsfunktioner.
BlueJeans Studio lanseras som en inkluderad funktion i BlueJeans Events och kommer snart att finnas tillgänglig utan extra kostnad i en Event-prenumeration.
Livestreaming, virtuella och hybridevenemang är här för att stanna – läs mer om hur du ger dem nytt liv med BlueJeans Studio och registrera dig för en förhandsvisning idag.