Nyheter

De blir World of Volvos digitala parter

World of Volvo  – en storsatsning från Volvo Group och Volvo Cars – kommer att bli en mötesplats i Göteborg där någonting alltid är på gång; allt ifrån permanenta och temporära utställningar av fordon till föreställningar, upplevelser och möten Byggnaden kommer stå klar under 2024 och vara en viktig del av Volvos globala varumärke.

Ninetech har fått förtroendet att vara digital partner i denna spännande satsning.

Samarbetet inleddes under 2021 med ett UX-inriktat konceptarbete kring World of Volvos framtida externa webbnärvaro. En första version av worldofvolvo.com kommer se dagens ljus senare i år.

– Vi är stolta och glada över att World of Volvo valt oss som digital partner. Våra erfarenheter inom Digital Experience-segmentet kommer väl till pass, tillsammans med vårt helhetsgrepp kring strategi, UX, design, arkitektur och utveckling. Vi har haft ett otroligt fint samarbete hittills och ser fram emot allt spännande som kommer ske kommande år, säger Jonas Aronsson, VD på Ninetech.

”En perfect match”

– Vi har ett väldigt bra samarbete med Ninetech. Deras digitala expertis och våra höga ambitioner för World och Volvo är en perfect match, säger Ulrika Sandford, marknads- och kommunikationschef på World of Volvo.