Nyheter

Amadeus i partnerskap med Microsoft för att förbättra affärsresenärers digitala arbete

Ny Cytric-integrering med Microsoft 365 är ett första steg i företagens vision att erbjuda en komplett upplevelse för samarbete med resor och utgifter.

Under de senaste åren har online samarbete och hybridarbetsmiljöer varit avgörande för företagens fortsatta framgång. Trots dessa förändringar har resor och utgifter för företagsresor inte följt trenden. Resenärer måste använda och växla mellan flera plattformar och appar för att logga in, söka, boka, betala och bekosta. Tänk om allt kunde förenklas och existera på ett och samma ställe?

Idag tar Amadeus, i samarbete med Microsoft, det första steget i vår gemensamma vision att omdefiniera företagsresor: Cytric Travel & Expense, Amadeus digitala boknings- och kostnadshanteringsverktyg, är nu inbäddat i Microsoft 365 – Cytric Easy.

Användare kan planera resor och dela resedetaljer med kollegor utan att behöva lämna sina dagliga applikationer som Microsoft Outlook eller Microsoft Teams.

Att boka affärsresor kommer att gå snabbare och enklare än någonsin:

En app: Sök, jämför eller boka ett hotell, flyg eller hyrbil – utan att behöva lämna Microsoft Teams

Lätt att dela: Det enda verktyget för resor och utgifter som är inbäddat i Teams med möjlighet att dela reseinformation. Dela i Teams-chattar för att boka samma resa som dina kollegor

Tidsbesparing: Minimera tiden för att diskutera resor med kollegor

Samarbete: Dela restips med kollegor och njut av att samarbeta på resan

Outlook-kalenderinbjudningar kommer snart att fylla i relevant information innan du startar sökprocessen, såsom föredragen avreseplats, destination baserat på mötesplats och datum. Flygsökningsresultat visar rekommenderade alternativ baserat på flygets bekvämlighet, pris och användarnas preferenser (till exempel flygplatser som ska undvikas). De kortaste, billigaste och grönaste alternativen kommer att markeras. Teams kommer att skicka uppmaningar till användare att slutföra sina uppgifter, skapa reseräkningar och arkivera dem i tid. Allt detta kommer att göras med hjälp av Microsofts Single Sign-On-tjänst på hela arbetsplatsens ekosystem för att få tillgång till alla rese- och kostnadsbehov.

Allt detta innebär mindre störningar i användarens arbetsflöde och mindre krångel med att logga in och växla mellan appar, resenären behöver bara logga in på Microsoft.

– Med Cytric nu inbäddad i Microsoft 365 kommer växling mellan applikationer att bli ett minne blott, vilket leder till förbättrad produktivitet och enklare efterlevnad av rese- och kostnadsutlägg. Det viktigaste i samarbete med Microsoft är att det förenklar decenniers gamla processer i avdelningar inom ekonomi, inköp och resor. Detta är bara det första steget i vår gemensamma vision för att förändra upplevelsen av resor och utgifter, säger Rudy Daniello, Executive Vice President Amadeus Cytric Solutions.

– Integrationen av Cytric i Microsoft 365 kommer att göra resenärens upplevelse lättare. Möjligheten att boka flygbiljetter eller hantera resekostnader utan att lämna vardagliga samarbetsapplikationer kommer att bidra till att göra processen smidigare för användarna, meddelar Eric Bailey, Global Travel Director for Microsoft.

Ambitionen med partnerskapet mellan Amadeus och Microsoft är att omdefiniera resandet, inklusive hur användare möter, samarbetar eller gör anspråk på utlägg. Amadeus och Microsoft kommer att fortsätta arbeta tillsammans för att främja samarbete och förstärka anställda med ett nytt hybridsätt att arbeta.