Nyheter

Nya IVECO Daily – En ny värld av uppkopplade tjänster på servicesidan

Framförallt kommer kundernas verkstadsbesök att bli allt färre tack vare den smarta lösningen med connectivity box. Via IVECO´s kundcenter kan kunderna maximera sin drifttid med sin transportbil genom att få fjärrdiagnostik och utföra trådlösa programvaruuppdateringar utan att behöva besöka verkstaden, man behöver endast stanna till för att få relevanta uppdateringar och sedan köra vidare.

– IVECO´s kundcenter kan också kontakta föraren direkt om de får indikationer på att fordonet är på väg att drabbas att ett fel, säger Anders Nilsson, försäljningsdirektör hos Iveco Sweden AB.

Detta sparar både tid och pengar för IVECO´s kunder som många gånger kommer att slippa onödiga verkstadsbesök.

Men det innebär också att kunderna behöver följa med i den tekniska utvecklingen för att kunna ta del av alla nya smarta lösningar som connectivity box.

Utöver detta erbjuder IVECO ett brett utbud av skräddarsydda servicepaket som utformats för att hålla kundernas fordon på vägen med minimalt antal stopp för service och reparationer.

– Med kontinuerlig service och underhåll kan du köra din transportbil extra länge. Ju bättre du tar hand om din bil, desto längre håller den, säger Anders Nilsson.

Det är dessutom väldigt billigt att vårda sin transportbil med det där lilla extra. Från endast 95 kr/månaden går det att får ett serviceavtal hos IVECO. Och sedan kan man bygga på avtalet upp till det största paket.

– Då kan kunden vara säker på att du har ett fordon i toppskick med en garanti som omfattar de flesta komponenter, bland annat motor, växellåda, axlar och bränsleinsprutning. Kunden kan också köpa till det största paketet som ger rätt till vägassistans dygnet runt så att man alltid kan få hjälp om oturen är framme, säger Anders Nilsson.

Alla IVECO Daily har tre års drivlinegaranti (max 200 000 km) och just nu kan kunderna alltså få ett S-LIFE-serviceavtal för under 100-lappen som inkluderar alla underhållsuppgifter på din bil enligt serviceboken. Det mest omfattande avtalet är 3XL-LIFE som inkluderar all service.

Alla IVECO-ägare kan alltid teckna ett service- och reparationsavtal upp till tolv månader efter man köpt sitt fordon.

– Vi är måna om våra kunder och vill ha en lång och varaktig relation. Därför får alla kunder som missat eller kanske inte tänkt på det chansen att teckna ett serviceavtal upp till ett år efter att denne köpt sin nya transportbil, säger Anders Nilsson.

Nya Daily är också utrustad med IVECO Driver Pal, en banbrytande digital assistent som föraren styr med hjälp av rösten. Den är fullt integrerad med Alexa-tekniken och gör att förarna kan ta med sitt digitala liv in i hytten och via rösten kommunicera med fordonet och andra förare samt få åtkomst till IVECO´s uppkopplade tjänster.

Utöver Alexas standardfunktioner erbjuder IVECO Driver Pal de exklusiva MYIVECO-funktionerna utvecklade tillsammans med Amazon Web Services som gör det möjligt för föraren att kontrollera bilens skick, ställa in och styra navigationssystemet, begära assistans vid behov samt be om körstilstips för att kunna spara bränsle och färdas säkert.