Den ledande leverantören av lösningar för digital transformation, Tech Mahindra, meddelade idag att de har valts ut som digital transformationspartner för Nynas AB, en svensk tillverkare av specialoljor – nafteniska specialprodukter och bitumen.
Tech Mahindra kommer att arbeta med Nynas för att modernisera företagets IT-arkitektur. Detta kommer att ske bland annat genom att underlätta etablering av effektivare arbetsprocesser, leverera transparens över hela värdekedjan, tillhandahålla flexibilitet och skalbarhet för nya affärsmodeller och stödja en mer hållbar tillväxt genom att utnyttja moderna dataplattformar.
För att leverera en affärsanpassad IT-infrastruktur kommer Tech Mahindra använda sig av sin ”Change to Grow”-metod. Metoden gör det möjligt för kunder att snabbare anpassa sig efter branschens behov samtidigt som de förses med ny förmåga att lansera nya produkter och skapa nya intäktsströmmar.
– Vi har en lång erfarenhet av att hjälpa kunder att förändra sin verksamhet och kommer stödja Nynas i deras digitala transformation genom att leverera lösningar genom vårt NXT.NOWTM-ramverk. Vårt fokus ligger på att leverera en smidig, skalbar, motståndskraftig och intelligent infrastruktur som möjliggör hög prestanda och som driver en hållbar affärstillväxt för Nynas. Vårt partnerskap visar prov på vår växande närvaro i Sverige och i övriga Norden, säger Mukul Dhyani, Senior Vice President & Business Head, Continental Europe på Tech Mahindra.
– Nynas har inlett ett omfattande transformationsarbete för att leverera på våra strategiska mål och vision om finansiell tillväxt, hållbarhet och innovation. Teknik spelar en nyckelroll i vår transformationsresa och genom samarbetet med Tech Mahindra kommer vi möjliggöra en agil och digitaliserad verksamhet med effektiva IT-lösningar. Tech Mahindras vision, förmåga och erfarenhet att leverera strategiska lösningar kommer hjälpa oss att leverera och säkerställa hållbar affärstillväxt, säger Stein Ivar Bye, VD på Nynas.