Nyheter

Bäst på service enligt ServiceScore 2022

Det blev vinst för Vy flygbussarna i kategorin “Transporter på marken” när ServiceScore utsåg de företag som bemöter och ger sina kunder bäst service utifrån kundernas förväntningar. Det innebär att Vy flygbussarna därmed försvarar sin placering från 2019, då den senaste undersökningen även gjordes.

För nionde året har ServiceScore utsett de företag som är bäst på service. I årets upplaga där 22 branscher har mätts stod det klart att Vy flygbussarna hamnar på en förstaplats i kategorin “Transporter på marken”. I kategorin transporter på marken ingår bussföretagen, företag inom spårbunden trafik och kollektivtrafiken på den svenska marknaden.

– Vi är väldigt glada för denna fina placering. På Vy flygbussarna är vi måna om att våra gäster ska känna sig nöjda med sin resa, det vill vi göra genom att erbjuda mycket hög service. Denna förstaplacering är ett fint kvitto på det fantastiska arbete våra förare utför varje dag, säger Zakaria Abna-Aissa, affärsområdesdirektör Vy Buss, kommersiella avdelning.

Första mätningen sedan 2019

De två senaste åren, det vill säga 2020 samt 2021 har undersökningen varit pausad på grund av pandemin. Årets upplaga var därför en intressant tempmätning på hur företagen klarat sig efter pandemiåren.

– Att vi efter tre utmanande år fortsatt tar en förstaplacering är en tydlig indikation på att vi lyckats bibehålla en mycket hög servicenivå trots de stora utmaningar som vi stått inför. Vi är glada att våra gäster fortfarande känner att vi prioriterar service, då det är av största vikt för oss. Vi ser nu fram emot att fortsätta på samma spår och vara en aktör som kan erbjuda våra gäster en prisvärd och miljövänlig resa med hög service, säger Zakaria Abna-Aissa.