Under julhandeln är pressen på hela logistikkedjan hög. Bring har tagit till flera åtgärder för att kunna leverera reafynd och julklappar snabbt även under årets mest hektiska period.
– Vi är väl förberedda inför Black Friday och jul. Vi klarade förra årets högsäsong väldigt bra, och i år har vi slipat våra rutiner för att bli ännu mer effektiva. Vi har utökat vårt leveransnätverk med större ombud som kan hantera kraftigt ökade paketmängder. Dessutom har vi placerat ut drygt 1200 paketboxar hittills i år. Vi har sett fram emot det här hela året, säger Hanna Jonasson, Director of Operations på Bring.
Inför Black Friday och jul har Bring bland annat:
Tagit in extra bemanning i form av både chaufförer, terminalarbetare och i kundtjänst.
Moderniserat och utökat last- och laddkapaciteten på flera terminaler.
Etablerat större paketombud inom dagligvaruhandeln som klarar kraftigt ökande paketvolymer.
Placerat ut drygt 1200 paketboxar hittills i år.
Tätare intervaller på sms-aviseringar, för att påminna om att hämta paket så snabbt som möjligt – så att plats för nya paket kan frigöras.
Förlängda öppettider på kundtjänst. Vår chattbot är dessutom öppen dygnet runt.
Dessutom bjuds kontorsmedarbetare in att delta och hjälpa till i produktionen. Det är ett bra sätt att både avlasta produktionen lite – och en möjlighet för kontorsmedarbetare att lära sig mer om vår kärnverksamhet.