Nyheter

Postnord och Jetshop bidrar till förbättrad köpupplevelse

PostNords Delivery Checkout är nu en del i Jetshops e-handelsplattform. Funktionen ger konsumenter möjlighet att välja både leveranssätt och vart varan ska levereras på ett tydligt och enkelt sätt. Samtidigt ger checkouten handlaren en smidig hantering av leverantörer och underlättar de administrativa delarna kring frakthanteringen.

– Att handla på nätet ska vara enkelt hela vägen. Från det att konsumenten trycker på köpknappen tills dess att den har paketet i sin hand. Att enkelt kunna välja leverans är ytterst viktigt för konsumenterna och tillsammans med Jetshop kan vi nu erbjuda en bättre upplevelse till både konsumenter och e-handlare, säger Jan Jakobsson eCommerce Manager på PostNord.

För många som handlar på nätet är själva leveransen nästan lika viktig som köpet i sig.

Ett enkelt sätt att förbättra den totala köpupplevelsen är att låta konsumenten själv välja hur paketen ska levereras. E-barometern visar att var femte konsument har avbrutit ett e-handelsköp när de inte fått välja leveranssätt. Åtta av tio konsumenter som handlar på nätet tycker att det är viktigt att kunna välja leveranssätt, men bara hälften ansåg sig kunna göra det vid senaste beställningen.

Postnord Delivery Checkout i Jetshop Commerce lanserads under SEBC i Göteborg den 17-18 maj 2018.