Nyheter

SJ investerar i digital skyltning från MultiQ

SJ väljer att investera i digitala skärmar för både intern och extern kommunikation. MultiQ erbjuder en webblösning som gör det snabbt och enkelt att styra all information.

Tågoperatören SJ har cirka 4 500 anställda. När en verksamhet är igång dygnet runt och många i personalen arbetar skift är det extra viktigt att den interna kommunikationen är lättillgänglig. Via digitala informationsskärmar behöver personalen inte själv söka efter information utan får den i ”farten”. Skärmarna kommer att placeras ut vid naturliga samlingsplatser runt om i verksamheten.

Skärmar kommer också att placeras på utvalda resecentrum. Här kommer resenärerna att få relevant trafikinformation samt erbjudanden för perioden.

Digital skyltning gör det enkelt och snabbt att få ut information både internt och externt. Informationsavdelningen får full kontroll över informationsflödet och kan styra vad som visas, när det visas och var.

– Vi är oerhört glada och stolta över att SJ väljer MultiQ som samarbetspartner. Vi ser ett ökat intresse för digital intern kommunikation i samtliga av våra nordiska länder. God intern kommunikation ger engagerade medarbetare vilket bidrar till en effektivare verksamhet, säger Lars Pålsson, tf VD på MultiQ.

Inledande ordervärde beräknas till cirka 5 MSEK. Leverans sker med start våren 2018 och pågår sedan under en femårsperiod.