Nyheter

Kalix Tele24 tar över Svenskt Näringslivs telefonväxel

Kalix Tele24 har vunnit det omfattande uppdraget att ta hand om samtliga inkommande samtal till Svenskt Näringsliv och dess cirka femtio medlemsorganisationer.

Kalix Tele24, som förra året firade 25 år som ledande kontaktcenter, har formulerat en offensiv tillväxtstrategi. Därför är affären med Svenskt Näringsliv av stor betydelse.

Det här är den viktigaste affären vi har gjort på länge. Med ungefär 35 000 samtal i månaden blir Svenskt Näringsliv en av våra större kunder, säger Mats Winge, försäljningschef på Kalix Tele24.

Svenskt Näringsliv började förbereda upphandlingen redan under 2016 med besök hos tilltänkta leverantörer. Under hösten 2017 följdes en inledande RFI upp med en genomarbetad RFP.

– Det är ett av de proffsigaste upphandlingsdokument jag sett. Kraven var tydliga och relevanta. Därför är jag extra stolt över hur vi på Kalix Tele24 kunde övertyga på alla punkter.  Alla kvalitetsparametrar som vi är bra på, från stabila och trygga produktionsprocesser till våra telefonisters erfarenhet och kompetens, gav ett positivt utslag, säger Mats Winge.

Svenskt Näringslivs cirka 50 medlemsorganisationer ligger samlade i en Telia Touchpoint och alla har sina egna växelnummer och sina egna specifika rutiner. Därutöver ingår ytterligare ett femtiotal anropsnummer i, vilket gör det till ett komplext uppdrag.

För Svenskt Näringslivs IT-chef Kristofer Kjell har det varit viktigt att hitta en professionell leverantör som levererar en kostnadseffektiv tjänst och även hjälper till att utveckla Svenskt Näringslivs verksamhetsstöd.

– Telefoni är en viktig kanal i vår relation med våra medlemsföretag och säkerställer att vi kan ge hög service och snabb hjälp. Det är också viktigt att de bemöts professionellt och med hög kompetens, säger Kristofer Kjell.

Samarbetet inleds i månadsskiftet mellan mars och april.