Nyheter

Succé när Hedin Certified lanserar sin auktionstjänst online

Den 10 april lanserade Hedin Certified sin nya auktionstjänst för handlare av begagnade fordon. Över 130 unika konton är idag registrerade.
– Vi är väldigt glada över att lansera siten. Att döma av den aktivitet vi redan sett är behovet och intresset stort. Att vårt systerbolag Hedin IT byggt siten inhouse är extra roligt och lyfter upp den spetskompetens vi har inom digitalisering. Hedin-koncernen ligger i framkant på alla plan, säger Hakim Chebil, chef för Hedin Certified.
Auktionssiten är till för handlare och saluför bilar som till exempel inbytesbilar som inte Hedin Bil kan lämna garanti på.
– Det är det slutgiltiga steget i hela Hedin Bils kedja som sträcker sig från försäljning av nybil till handlarbilar. Genom siten tar vi till vara på alla möjligheter, fortsätter Hakim.
Under de första två veckorna såldes det 160 bilar. Auktionstjänsten säkerställer en process för alla bilar på alla Hedin Bils anläggningar som skall säljas till handlare. Tjänsten fungerar som digitalt systemstöd för processen. Detta har skapat en enklare och effektivare hantering av bilar som säljs till handlare till ett marknadsmässigt pris.
– När vi utvecklade auktionstjänsten fokuserade vi på kundens upplevelse, vi vill förmedla en tjänst som är snygg, enkel att använda men viktigast av allt att skapa trygghet i att använda tjänsten, säger Gabriel Holmelind, Chief Digital Officer på Hedin IT.
Som i alla framgångsrika affärsutvecklingsprojekt så är samarbetet och samspelet mellan olika avdelningar och bolag helt avgörande för att kunna digitalisera interna processer och lansera en tjänst som möter marknadens behov.
Bild: Hedin Bil