Scantruck AB har gjort en drömvärvning med inte mindre än tre erfarana och högst kompetenta mekaniker som ska säkerställa en fortsatt hög nivå på servicen för deras kunder i Västsverige.
De tre kommer att utgå ifrån Göteborg och arbetet sker först och främst från deras servicebussar. Den förste av dem påbörjade sin anställning den sjätte april, och två ytterligare tillkommer i månadsskiftet april och maj.
– En sån här chans dyker inte upp särskilt ofta så vi tvekade aldrig på hur vi skulle göra. Det är tre riktigt duktiga mekaniker med ett stort kontaktnät och erfarenhet från Manitou sedan deras tid på Göstas Truck bland annat. När marknaden tar fart igen så vill vi stå väl rustade, förklarar Marcus Strömberg som arbetar som eftermarknadschef på Scantruck AB.
Valter Lundgren är 24 år gammal och påbörjade sin anställning hos Scantruck i början av april. Han kommer närmast från fem års anställning hos Göstas, och har därmed en gedigen kunskap om Manitou med sig i bagaget trots sin unga ålder. Valter kan maskinerna väl och är uppdaterad på alla utbildningar som krävs. Han kommer att utgå från Göteborg och arbeta i en ”tung” buss som klarar av en mängd olika uppdrag.
Per-Olof Eriksson är 57 år gammal och kommer liksom Valter och Fredrik närmast från en anställning på Göstas. ”P-O” som han oftast kallas går ibland under namnet ”Mr Manitou” vilket skvallrar en del om hans stora erfarenhet med märket.
– P-O har mekat Manitou i massor av år. Han har inte bara stor kunskap utan även ett väldigt stort kontaktnät när det gäller teleskoplastare och är en välkänd profil i branschen. Han kommer att börja hos oss efter 1 maj och arbeta ifrån en ”tung” buss, säger Marcus Strömberg om värvningen.
Fredrik Wallentin fullbordar trion som ska hjälpa Scantrucks kunder, och även han ansluter i början av maj månad. Han är 47 år gammal och har en gedigen bakgrund som mekaniker. Han kommer att arbeta i en ”lätt” buss och fokusera på arbeten som inte kräver så mycket tung utrustning.
– Även Fredrik har en lång historia med Manitou. Faktiskt ända tillbaka tills när det var EMS som sålde dem. Han har dessutom arbetet en del med fordonstekniska utbildningar så det är en väldigt kompetent medarbetare vi får, berättar Marcus Strömberg.